Lite repost sådär igen. Tycker egentligen inte det är helt okej. Liksom hur roligt är det dra upp gamla recept? 
Men ah, det blev en mini-ändring i receptet plus en helt ny shape, så låt gå för denna (andra gången)

 
Denna formen gjorde sig visst utmärkt att dela i tre, tänk "bagel" och sen smöra med Lindahls vanilj kvarg och lite kanel/karamell äppelmos (hemmagjort)
 
 
 
Och ändringarna jag gjorde denna gången är så enkelt som;
 
2 ägg
3 äggvitor
250g Lindahls vanilj kvarg (var har äpple kanel blivit av?) 
2 skopor blandprotein vanilj 
20g grovt hackade mandlar
2 msk kokosmjöl
1 msk sukrin
2 tsk bikarbonat
1 msk äppelpajskrydda **
2 stora röda äpple, rivna 
 
 
** tillvägagångssätt och 'recept' på äppelpajskrydda hittar ni här
 
Upprepar; KÖKET LUKTAR HIMMEL EFTER MAN BAKAT DENNA. Och ätit den såklart. 
Som bagel eller med vaniljglass, alltså muuuuuums!
 
 

1 kommentarer

N

19 Jan 2017 20:02

Hej,
Lindhals proteinbars är inte laktosfria va? Du får inte ont i magen av dem?
Kraaam

Svar: Nej det är dem ju tyvärr inte. Och jo, jag får mer än bara ont i magen. Men precis som när jag känner för en påse godis eller en skål med BJ då och då så äter jag det ändå!
För där är så mkt gott som inte är laktosfritt, och vad vore livet utan allt det roliga liksom?

Visst jag får lida för det. Haha. Men ibland är det bara värt ;)
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej