Kanelbullens dag. N*gerbullens dag. Fettisdagen, kladdkakans dag, och hur många matdagar har dem egentligen kommit med de senaste åren?

Helt ärligt… 
Rent jäkla trams om ni frågar mig. Bara för att det är en viss mat-dag så är det nästan obligatoriskt att äta just den saken.

Vad nu om man inte känner för en choklad på “chokladens-dag”? 
Är man värsta outsidern då eller vad? 
För min del har det aldrig funnits någon särskild mat dag. 
Jag har aldrig gillat semlor och det är den enda dagen jag tycker är en dag man kan hålla då den är en gammal tradition(?).

Så även om jag inte gillar eller äter semlor är det ändå en lite smått rolig dag.


Okej, färdighatat på alla (tramsiga) matdagar!

 
 

Kanelbullar dock… 
Det är ju om något som man gärna äter sig illamående på! 
Och sedan Lohilo släppte sin cinnamon bun protein glass har jag ätit den… Får se här nu… 
Tre gånger på en vecka? 
Ja. Något sådant…

 

 
 

Kanelbulle deg, kanel-karamellsås och hela glassen i sig är underbar! 
Var först helt; “Men nä! Den kommer inte vara något särskilt!” 
Men jo! 
Den är verkligen något särskilt!

Har ni inte prövat så helt ärligt, do it, den är värd vartenda öre och den lilla tid det tar att sluka den!

Här har jag slängt på några av mina egna, hemmagjorda mini-protein kanelbullar.
Micrade denna gången. 
Helt sega, och varma och liksom smälte ihop med glassen helt perfekt!

Och ja, detta var min frukost, och ja, det var det godaste godaste godaste jag ätit på lääääänge!!!

Kommentera

Publiceras ej