Väldigt enkla och går snabbt att göra.
Så som man gärna vill ha att det ska vara en vardag när maten kanske inte är prio ett att lägga ner en hel timme på!
 

 

Dosera smaksättning efter eget tycke, när det gäller chili tex, är inte jag den som snålar precis. 

 

Så dessa nedan, har jag skrivit lite mer för dem med normalare smaklökar än mina hehe ;) 

 

 

 

 

 

"BANG BANG SAUCE" 

 

1/2 dl Lindahls naturell kvarg 

 

2 msk Sweet chili sås 

 

2 tsk sriracha (stark chilisås!) 

 

2 tsk risvinäger 

 

 

 

 

 

"Chipotle aioli"

 

1 dl Lindahls kvarg naturell 

 

3 msk majonnäs (Walden farms eller valfri) 

 

~ 1 tsk chipotle chili pulver 

 

1/4 tsk vitlökspulver

 

Liten skvätt lime saft

 

 

** jag älskar att tillsätta lite hackad grillad paprika, koriander eller andra örter i just dessa två! 

 

Gärna lite svartpeppar och färsk hackad chili också för ännu mer sting...

 

 

 

 

 

LÅGKALORI/FUSK-MAJONNÄS;

 

** utgör alltid basen i mina coleslaw,- tonfisk-och potatis-sallader.

 
 

200g Lindahls naturell kvarg

 

1 tsk äppelcidervinäger 

 

2 tsk dijon senap

 

2 tsk fiber sirap gold

 

2 msk olivolja

 

1 tsk "Blandade-örter" krydda (brukar köra på Mrs.Dash, men vilken som helst funkar!)

 

 

 

 

Och sluligen...

Min absoluta favorit av alla favorit såser, dressingar och dippor!

Denna kan jag ha till allt!

 

 

"AVOKADO RANCH DRESSING"

 

1 stor, VÄLDIGT mogen avokado, tärnad 

 

200g Lindahls kvarg naturell

 

4 msk finhackade färska/frysta örter (mina favoriter är dill, gräslök & persilja-eller basilika)

 

2 vitlöksklyftor, pressade

 

3 msk färskpressad citron saft

 

Salt & peppar efter smak

 

 

 

 

 
 

Kommentera

Publiceras ej