Chocolate chip cookie dough. 

Med ett protein innehåll that goes sky hiiiiigh och som INTE SMAKAR GOJJA! 
 
Denna är perfektion. 
 
Och med tanke på att jag slipat på just precis DETTA recept i sådär (ärligt talat) fem år, så gud nåde den som ens vågar påstå att den smakar något annat än fucking himmel! 
 
Har mina försökskaniner jag emellanåt pregat ner denna i halsen på för att få ett - annat än mitt eget - omdöme. 
Och den har äntligen blivit så pass godkänd att det skickats emoji med hjärtögon sådär 20 gånger minst. 
 
Och även "beställning" på några laddningar så ah, den är inget att bli besviken på. 
Det kan jag lova er! 
 
Och säger ni något annat...
Ja då har NI värdelösa smaklökar. 
End
Of
Story. 
 
 
Till recept då va? 
(Länkar till produkterna jag använder hittar ni längst ner i inlägget, och notis: INGEN SPONS SÅ INGA KLAGOMÅL MOTTAGES TACK!!)
 
I en bunke väger du till en början upp: 
> 40g crunchy rinnigt nötsmör (viktigt med lite rinnigt, jag gillar jordnötssmör men alla funkar) 
> 40g Zero Topping (salted caramel, white chocolate och toffee är mina favoriter i denna)
> ev lite extra salt om ditt nötsmör är naturellt och litelitelite kanel
 
Mojsa ihop detta till en helt jämn och fin, slät, tjock smet. 
 
Tillsätt nu;
> 1 knapp deciliter WHEY protein pulver (salted caramel, kanelbulle eller vanilj är standard! Men choklad funkar det med!)
> 1 msk kakao nibs, eller hackad choklad, eller nötter, torkade bär, whatever. 
 
Rör ihop till geggan börjar forma sig till kakdeg, en tjock liten boll ska du kunna forma med händerna UTAN för mycket kladd. 
Underlättar lite om du ställer den i kylen sen en 30 minuter innan du ska bolla den. 
 
Rulla bollar. Kyl. OCH BARA ÄT!!!! 
 
 
** skulle den nu, mot all förmodan bli "för kladdig", tillsätter du bara någon matsked eller två av valfritt mjöl. rekommendation = inget annat mjöl än mandelmjöl!!!!
Jag tycker personligen INTE om att tillsätta extra mjöl i denna. Inte i någon form. 
Tycker det förstör den "äkta kakdegs-känslan" den ger då. 
Men mandelmjöl går, måste du så kör på det!
 
Men take it easy och känns efter. 
Skulle den bli lite för kladdig, så är den dööööö go att sätta sig och äta med sked också direkt ur bunken. 
 
Den ska heller inte bli för torr, så du inte kan forma den utan massa smul. 
Då MÅSTE ni tillsätta mer sirap eller nötsmör, gud förbjude om den blir för torr alltså, då är den inte särskilt winwinwin längre. 
 
Smaklig spis! =)))) 
 
 
Favorit protein, sirap och nötsmör att göra denna på!
Tyngres Vassle, kanelbulle, vaniljdrömmar och nötkräm (tillsätter bara 1 msk extra kakao då, NAM).
MMSports Salted Caramel. 

Kommentera

Publiceras ej