Hem. 

Lilla lantlollebyn som jag växt upp i. 
Som jag så många gånger har hatat.
Men minst lika många gånger älskat. 
Alla minnen och  a l l t. 
Det gör lika ont som det känns underbart att få komma hem igen. 

Idag var i alla fall en sådan dag. 
Behövde rensa huvudet och bara vara. 
Särskilt med sånna som man tycker extra mycket om. 
Så jag tog mig ut till mamma. 
Hem. 

Mys med min saknade vovve och katt som mår bäst ute på landet, inte i en liten etta i stan. God middag, vegetarisk lasagne med massa ost, kan inte bli bättre? 
En jädrans massa välbehövligt prat och skratt. 
En välbehövlig dag. 
En väldigt väldigt bra dag! 

Ville inte ens åka hem, till "lägenheten-hem".
För hem kommer alltid vara där. 
Ute på landet med mamma, alla djuren och alla dem man känt sedan barnsben. 

Saknar det alldeles för ofta det där. 
Tryggheten. 

Kommentera

Publiceras ej