Från den gångna fredagens helkropp. 
35 kilo i clean & jerk sen kom jag bannemig inte längre. 
Tror aldrig mina armar och ben har skakat så mycket som dem gjorde då haha. 
 
Fast jo... När jag tränar rygg händer det också rätt ofta.. 
 


Kiwi, Lindahls vanilj kvarg och sockerfri siraps-och kanel rostad kokos. 
 
Är helt hooked på denna kombo! 
Kiwi & vanilj! 
 


Överdrivet många bilder på samma jäkla sallad! 
Men detta är min första "färska" sallad för i år. Who am I? 
Förra året åt jag knappt något annat! 
 
Så kort och gott; massa färska goda grönsaker, svamp, majs, röd lök, snålt med blandsallad, rädisor, tomat osv.
Perfekt tillagad kryddig torsk.
Färska jordgubbar som faktiskt smakade jordgubbar!!! 
Dem perfekt kokta äggen med fortfarande lite kladdig/krämig gula och citrooooon peppar, alltid! 
 
Detta var en jäkla munorgasm. 
Frågan är bara nu om detta kommer ta mitt hummus beroende? 
 
Jag har helt ärligt käkat hummus minst en gång om dagen sedan i januari typ, ett återkommande beroende. 
Periodare var det va? 
 
Hoppas ni fått en bra start på veckan! 

1 kommentarer

L

24 May 2016 23:53

Hej!
Man läser så olika överallt men undrar vad din kunskap säger om att äta innan läggdags/sent på natten/kvällen. Handlar det bara om kalorier in/ut, dvs hur mycket man äter under dagen i totalt - eller är det så att det man äter innan man sover lagras som fett/inte bränns bort (pratar i detta fall om bars, kvarg, keso, pålägg, lättare mat dvs) Kram

Svar: Allt du äter under dagen förbränns av din kropp. Visst tusan att du kanske inte ska sitta och käka hela ditt dagsintag (säg: 2500 kalorier) precis innan du går i säng, men du snackar med någon här som äter runt en 700-800 kalorier 2 timmar innan läggdags, och på det även vaknar mitt i natten och går och äter lite kvarg/keso ibland för att jag är hungrig!

När du äter på dygnet spelar inte SÅ stor roll som många alltid trott. Det handlar till största del om IN & UT kalorier!

Jag är tex ett levande bevis på det. Jag DEFFADE genom att äta 2-3 små mål på dagen (pga saknad aptit) och ett på cirka 700-800 kalorier på kvällen!
Dock var det också mestadels sockerfritt (åt godis osv ibland, självklarhet), och så oprocesserad mat som möjligt! Det som många väljer att kalla "ren" mat, men som i min värld enbart kallas MAT!

Det finns bättre och sämre alternativ, MEN inget är så dåligt att du aldrig kan äta det!

2 rutor choklad/1 sockrig proteinbar/1 Snickers varje dag under deffen för att mitt psyke inte skulle gå nuts.
Och jag har aldrig varit mer rippad än vad jag var när jag deffade på enbart "ren mat".
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej