Bild bomb eller vad? 
Men detta är typ första gången på länge som jag får till en sådär helgrym kvargröra, sånna lär det bli många av nu i sommar.
Om vädret fortsätter som det gör just nu då vill säga.... 
 



Riktigt stekande, med fläktande vindar då och då, tur är det, annars hade det nog varit lite jobbigt med två Celsius i systemet = vätskebrist haha! 
 
Fick lite eftermiddags besök, mina favoriter all time, även dem tvåbenta, lovar. 
 
Vattenslangen åkte fram för att kyla ner hundarna (blev väll snarare tvärtom och en massa lek när Chilli, den stora staffen, fick bestämma) och vi varvade solstolarna med lek/sparka boll/spruta vatten, pimpla kaffe, Celsius och bara passa på att få lite färg och njuta av vädret!
 




Sa ju att det blev två Celsius idag, idioti haha, dock var det hallon jag ville åt men den var tydligen slut. Så nöjde mig gott och väl med dessa två godingar istället! 
 

Enkel, god, nyttig, svalkande, snabbmat när den är som bäst right? 
 
Skalade bara ett gäng räkor (första och sista gången jag någonsin gör det, fd vegan ni vet? Vissa saker släpper aldrig...) som fick åka en snabb vända i citron/chili/lime/soja marinad, skivade upp danska fiskefrikadeller, lite citron och gurka för pynt.
 
Och röran... Mmmh! 
Så god! 
 
TZATZIKI PROTEIN RÖRA med twist: 
Ca 400g
 
• 150g gurka skivad/hackad/riven
• 50g finhackad rödlök
• 1 näve hackad färsk koriander
• Några rejäla varv med Santa Maria Roasted Garlic & Pepper (snåla inte)
 
Bara att först röra ihop kvarg med krydda och koriander, förenklar hela processen tycker jag i alla fall än när där är massa gurk-och lök bitar i. 
 
Tillsätt din gurka och lök och rör om så allt blandar sig ordentligt och släng fram på bordet under sommarens alla grill kvällar! 
 
Eller som jag gjorde, en liten en-mans-sommar-buffé. Mer till mig då, jag klagar inte, men det lär ju folk i min omgivning göra; vitlök.... 
 
 
NÄRINGSVÄRDE PER 100 GRAM RÖRA:
42 kalorier
0,1g fett
4g kolhydrater 
3,7g socker (naturligt från mjölk och lök)
0,5g fiber
6g protein 

Kommentera

Publiceras ej