Fattig riddare.
French toast.
Bread pudding.
Same shit different names.

Har ni aldrig testat, rekommenderar jag er verkligen att göra det.
En godare eller bättre frukost får man bannemig leta långt och länge efter!

För french toast/fattig riddare låter du hela bröd skivor ligga i smeten en 5-10 minuter så dem får lov att riktigt suga upp så mycket av den som möjligt.
Slänger dem på en upphettad stekpanna och häller över resten av smeten över brödskivorna medan dem steks.
Vänder på dem och steker lite till.
Dem får gärna bli lite gyllenbruna och krispiga i kanterna.

Slänger upp på en tallrik och serverar med sukrin melis (flor socker), sirap, honung, kanel, bär, sylt, GLASS, GRÄDDE, eller varför inte knaperstekt bacon och ost?

Nä men ärligt. Plockar du bort sötningen i detta recept och istället har i lite peppar och salt så blir det en perfekt "savory" frulle/lunch/middag!


Men kombon knaperstekt bacon, sirap och söta french toast är SJUKT GOD!
Så döm inte förrän ni testat!

För "bread pudding" är det bara att klippa brödet i små tärningar, lägg i smet och låt suga upp i 5-10 min.
Häll över allt i en valfri form.
In i uppvärmd ugn ca 15-20 minuter på 150*c.
Ta ut, låt svalna, servera med whatever.

Tips, ha i rivet äpple, skivade eller konserverade persikor, morot, äppelmos, etc.

Till en basic portion:

3-4 skivor valfritt bröd
0,5 skopa valfritt protein (vanilj är min alltid-favorit)
1 helt ägg
1/2 dl osötad mandelmjölk
1 msk sukrin gold
Valfri krydda (kanel, pepparkaka...)

Gå lös med valfri topping.

Idag valde jag att göra "cinnamon sugar"-protein breadpudding med "peanut butter & jelly" topping.
Det är faktiskt första gången (skäms på mig) som jag testar denna kombo, förutom då när jag hypade över Questbar Pb&Jelly, den var ju helt jäkla amazing!

Och denna kombo här, gjorde mig INTE besviken precis! ;)

Kommentera

Publiceras ej