Finns inte så mycket att säga om dessa... Mer än att ni måste smaka dem minst en gång i hela ert liv! 
Gärna käka hela satsen själv för alltså, checka in näringsvärdet för en snöboll!!!


28 kalorier 
5,2g protein 
0,8g kolhydrater
0,3g fett

Om du gör nio stycken, min andra sats blev tio, så då blev det ju plötsligt ännu bättre! 
Men kort och gott är dessa i princip bara protein, extremt lite med fett och kolhydrater och "rena" för er "clean eaters". 
Gluten,-laktos och sockerfria, kan även göras helt mjölkfria om du använder ett veganskt vanilj protein. 

Så jäkla bra. 
Men bäst av allt är väll ändå att trots deras grymma näringsvärde och låg kalori grejen, så är dem helt jäkla himmelska!!!

Och inte himmelska "för att vara låg kalori", utan himmelska för att vara riktiga jäkla copy cat tryfflar!!





För 9-10 snöbolls tryfflar:

Rör ihop:
1 dl/50g vanilj protein (bland eller whey)
2 msk kokosmjöl
1 msk sukrin/stevia 
5 vanilj stevia droppar 
0,5-1 tsk kanel (varför inte ha i lite pepparkakskrydda nu när vi ändå är igång va?) 

Tillsätt:
0,5 dl pumpa puré 

Rör och mosa, noggrant tills alla ingredienser har blivit en enda klump. 
Det gör ingenting om den är lite kletig.
Ställ smeten i frysen 10 min ifall du vill innan du rullar bollar. 
Rulla bollar. 

Rulla i sukrin melis (substitut för florsocker). Förvaras kylt och lufttätt, men den saken behöver man inte oroa sig över för dem försvinner på ett kick! 

MAKE BAKE EAT ENJOY! 
Med dessa i kylen, tänk bara att göra dem med tex choklad protein, kakao och täck med mörk choklad? 
Alltså jag tror jag klarar mig utan vanligt julgodis i år, för ja, DEM ÄR VERKLIGEN SÅ GODA!!! 

1 kommentarer

sofia

10 Nov 2015 09:30

Hej! Måste bara säga att du är så sjukt sjukt inspirerande och grym på alla sätt o vis!

till min fråga.. har tänkt att prova många av dina recept nu inför julbak osv (hoppas på masssa goda nyheter hih) Ska iallafall köpa hem sötningmedel.. De är ju dock väldigt dyra så tänkt ekolla med dig om tips vilket jag ska välja. HAr tänkt och göra din apepparkakor ockps, då behöver med sukrin gold va? Sen, bör jag köpa sukrin (florsockervarianten) eller i ströform? Vad passar till de flesta? / Kram

Svar: Hej och tusen tack för din kommentar! Blir så glad seriöst!

Och till sötningen:
Det är faktiskt väldigt individuellt, vad som passar dig och dina smaklökar.
Står där tex 1 msk sukrin, då är det ju det "vanliga vita kristalliserade", det kan du enkelt byta ut mot samma mängd kristalliserat stevia (som du kan köpa på i princip vilket Ica/Willys/Coop som helst) eller vanligt socker!

Pulver steviat jag använder mig av ibland är från USA, iHerb, där är måtten mer 1 tsk, det är för att det är väldigt mycket sötare än vanligt sukrin/stevia.
Och då kan du bara använda motsvarande mängd sukrin/stevia fast i matskedar istället, tex.


Sukrin är annars ett rätt schysst/billigt alternativ som jag köper på bland annat City Gross (ja hör & häpna haha!) eller beställer på nätet: bodystore, svenskt kosttillskott, är några av sidorna jag brukar beställa mina olika störningar från.


Stevia droppar köper jag aldrig i Sverige, just för priset är hutlöst haha... I alla fall om man jämför med att beställa i "bulk" från USA (iherb igen). Då tjänar man ändå några kronor.

Men inte alla vill beställa från USA, det kan kännas osäkert och håller man inte koll på vikten på paketet skenar tull-priset gärna iväg och du har helt plötsligt inte tjänat ett rött öre.

Så då kan jag bara rekommendera: nätet nätet nätet!
Allting är (iaf till 90%) alltid billigare där än att gå till gym/hälsokost affärer irl och köpa där!
Du kan också testa använda dig av prisjakt!
Där skriver du in i sökfältet tex "sukrin" också får du upp alla möjliga förslag på sidor som säljer just sukrin och där kan du även se var dem är som billigast just då!

Håll utkik efter kampanjer och rabatter och beställ hem flera då, det tjänar man på i länden! :)

Hoppas du fick svar på dina frågor nu.
Kram!
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej