Knasigt egentligen hur något som nästan bara består av pulver och mjöl kan bli så sjukt jäkla gott och kola? 
Kola som i vanliga fall är gjort på grädde och som dessutom ska kokas! 

Detta är bara att röra ihop, kladda lite, frysa lite, sen färdig att förtäras. Hur enkelt som helst. 
Och om ni bara visste, hur otroligt jäkla god den blir. För att "bara vara gjord på pulver", den blev en jäkla smaksensation i flabben och verkligen kola konsistens!!! 

Tanken var ju också att jag baaaara skulle käkat halva satsen, max, men nä, när jag väl lyckas få till något sådär extremt gott måste jag bara käka allt. På en gång. Helt själv. 
Särskilt när det "bara" blir en så här liten sats. Då känns det även mer okej liksom! 


Choklad apelsin protein kola 8 st
2 skopor Chocolate Orange whey (MyProtein)
6 msk bovetemjöl
1/2 dl PB2 Chocolate
2 tsk pulver stevia (eller 2 msk strö)
1/2 tsk vanilj extrakt
15 st Flavdrops Choklad (MyProtein)
4 msk osötad mandelmjölk
30-50g valfri choklad (jag hade mörk med kanderade kakao nibs) 

Rör ihop torra ingredienser ordentligt.
Tillsätt mjölken och rör tills det blivit en väldigt kletig/fudge smet. 
Med hjälp av en fuktig spatel eller kniv pressar du ut smeten på ett stycke bakplåtspapper och kör in i frysen 10 min. 

Ta ut och återigen, med fuktig spatel/kniv delar du din kola i 8 bitar. In i frysen igen. 

Smält chokladen och ta ut din kolasmet ur frysen, bre på chokladen och in i frysen i ytterligare 20-30 min. 

Ta ut och lossa försiktigt från pappret och ät! 



Riktigt porrig den där! 

Kommentera

Publiceras ej