Vet ni vad guf är? 
Har ni varit i Danmark och ätit en ordentlig gammeldags någon gång så har ni iaf ett hum om vad jag menar.

Mousse vet ni förmodligen hur det smakar, konsistens och allt, men tänk er en kombination av (jordgubbs) mousse och smält marsmallows? 
Helt outstanding är det! 

Det var inte riktigt tanken att denna skulle smaka/bli som guf, det skulle ju blivit en Strawberry Coconut Questbar. Men mitt undermedvetna fick nog för många fingrar med i baket denna gången.
Då jag har tänkt på guf, av någon anledning, väldigt ofta och mycket den senaste tiden..? 


Receptet lyder precis som vanligt när du ska göra egna bars på VitaFiber, med mina små tillägg, som vanligt:

1 msk vita fiber
Micra 30 sekunder tills det bubblar satan! 

1 skopa jordgubbs protein
1/4 tsk pulver stevia
1 tsk riven kokos
0.75 tsk Fun Light Wild Berries
0,5 msk mjölk om det behövs!

Moffsa ihop allt med en gaffel tills det börjar klumpa och dega sig. Då krafsar du ihop allt och formar en bar! 
Ät med en gång eller förvara lufttätt i kyl! 

För att vara helt ärlig tycker jag dem är som godast när dem legat i kylen, om så bara för en timme! 

Allt gott måste ligga i kylen en stund innan man äter det, inkl hela Hemmakväll godispåsen! 


Och denna då! 
Coconut Lemon Questbar! 

Har fått en sådan sjuk crush på allt med citron för tillfället, vanilj har jag crush på året om så det är ingen nyhet. Likaså kokos. Och citron och kokos... 
Hade velat ha i lite rivet lime skal också med det hade vi inget av här hemma, än. 

Så himla fräsch och god! 
Just do it! 

1 msk vita fiber - micra 30 sek tills bubbeltrubbel! 
1 skopa vanilj protein
0,25 tsk pulver stevia
1 tsk riven kokos
0,75-1 msk färskpressad citron saft

Samma tillvägagångssätt som jag skrev ovan. 
Börja dock med att tillsätta bara 0,75 msk citron först och rör, tillsatte allt med en gång till den ena baren och den blev bra, saftig och god! 
Men svår att jobba ihop till en bar om jag inte låtit "degen" vila i kylen några minuter först. 
Man ska ju helst kunna göra bars av de med en gång utan en massa kladd. 




Omnomnom! 

1 kommentarer

JOSEFINE

07 Aug 2015 13:34

Åhh så gott, ska ge detta ett försök 😊

Svar: Hoppas det smakar! :D
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej