var ute och gick en långrunda med Kummin innan idag (typ 1 timme). älskar när det kommer till att utforska stigar och vägar man aldrig förr har gått på. att det är möjligt i lilla löberöd och runtom är inte så vanligt. men för att återgå till vovven, jag har aldrig testat att gå med henne utan koppel. för visst litar jag på henne, hon är så snäll så. men ibland har det hänt att hon bara gått ut rakt på vägen utan tillåtelse med koppel då. så man snabbt har fått hiva in henne. men nu när vi ändå skulle gå (-och springa) genom skogen och på en "öde" väg så tänkte jag testa.
och voila! har ni min instagram så kan ni nog med hjälpa av bilderna döma att det gick sjukt bra! så glad över lilla söte-damen. ursäktar min "druggie-look" något. Gustav (den ena katten) har gjort det till sitt nattliga tidsfördriv att väcka mig 10gg per natt.
sen när jag kom hem svängde jag ihop nog det godaste melliset jag ätit på huuur länge som helst!
OBSERVERA ATT JAG ÄTER YOGHURT MED FUCKING 2% FETTHALT!! FAN VAD JAG ÄR GRYM OCH BÄST OCH JAG VET INTE VAD! lite själv-cred får man fan ge sig själv ibland!
denna yoghurten ovan måste jag förövrigt tipsa om sålänge du nu inte är nån jävla bantningshysteri-svält skitbajsgrej(!) sjukt jäkla god. man behöver inte smaksätta med någonting alls. den smakar himmel, alltså.
videor från när vi var ute. och ja, jag är väl medveten om att jag är lite tjatig med mitt "stanna" men soo what..

15 kommentarer

Anonym

04 Jun 2012 19:43

Härligt jobbat tjejen!

Joëlle

05 Jun 2012 11:24

Bra jobbat!! Fortsätt så, du är bäst :D

Anonym

13 Jun 2012 15:52

Sv: men tack vännen!

Johanna

13 Jun 2012 19:22

sv: Jajaja, oroa dig inte! :) Dra ner på maten tänker jag inte göra, jag blir bara irriterad på att min kropp (eller snarare mage) strular som fan hela tiden och rör till det för mig. Jag slutade räkna kalorier förra onsdagen, och efter det har jag upptäckt hur knäppa mina mättnadskänslor är. Eller det visste jag ju innan också, men då höll jag mig mer till mitt matschema och drog inte iväg helt (varken upp eller ner) på någon viss måltid bara för att jag var hungrigare/mättare då. Men jaja. Det ordnar sig. Jag börjar lära mig att känna efter om jag är mätt, ifall det är mättnad eller bara uppblåsthet. Och om det är hunger eller bara magkatarr. Jag tänker inte dra ner på maten och jag tänker inte ramla dit igen. Bara så du vet! ♥

Ina

13 Jun 2012 22:31

Så HIMLA BRA du är! Och ja, den där yoghurten är galet god, hoho...



Pfft, jo jag är i "behandling". Alltså en timmes värdelöst samtal varannan vecka (eller varje vecka de senaste två-tre gångerna efter påtryckning från mammas sida). När jag går ner i vikt säger hon (min psykolog) att vi måste hitta en lösning, det här är inte hållbart, osvosv, men inte fan gör vi något. Nu är jag inte sådär extremt underviktig, gissar på att puls/blodtryck/olika värden/vad man nu mäter är helt okej, så det är ju ingen direkt fysisk fara. Men nej, jag blir inte itvingad något.



Jag veeet! Och jag ska. Hur dumt det än låter att säga "jag ska göra det SEN" så ska jag verkligen göra det, ehe. Don't worry.

Tess

15 Jun 2012 08:44

Mums, vad gott det ser ut! :) Kram

Bonnie

16 Jun 2012 09:16

Duktig du är!

Anonym

16 Jun 2012 13:15

hahah! Sluta märka ord..

Johanna

18 Jun 2012 01:07

sv: Håhå tack då ;) Stör mig dockkkkk på att mina jeans skär in där framme på bilden, hahaha ;D

ellen

19 Jun 2012 12:25

sv: jo det har du rätt i nu när jag tänker efter, fast jag har tidigare inte tolkat texten på det sättet! jag har liksom inte tänkt på det sättet att t.ex bestiga mount everest eller liknande (suger på att hitta på exempel..) utan mer efter olika citat som ''lev som varje dag vore den sista'' eller så! ;)

Anonym

19 Jun 2012 14:05

Sv: haha så sant så sant! Vissa människor har verkligen inget liv och jag vägrar låta dom ta min energi!

Hur är det med dig i nuläget, går det framåt med maten och så? Kram! <3

elin

20 Jun 2012 09:59

sv:<3<3<3<3<3<3



du kan mia, du kan mia, du kan mia, du kan mia, du kan mia.

visa alla att du kan nu, visa alla som inte tror att du kan, för du kan fan ta mig.

mer än alla andra kan du, för att du är så jävla stark och bra och envis. det är bäst, du är bäst. du ska få leva livet till fullu (?), och inte må dåligt över sånt här. du fixar allt, och när du fixar detta så kommer allt i hela världen bara vara en mygga. kämpa kompis, kom igen nu hjärtat! <3

Anonym

20 Jun 2012 19:14

sv: jag har lite svårt att fota min mat då mina föräldrar och omgivningen reagerar på att det är sjukt men jag ska försöka börja göra det så ofta jag kan! Kram <3

Anonym

23 Jun 2012 15:04

Sv: Tyvärr är jag allergisk mot jordgubbar så jag kunde tyvärr inte äta det :( Men jag hade en skål med naturgodis till mig haha!
Vad gullig du är. Den är köpt på HM men det var ett bra tag sen nu.. Kraam!

Vicky

25 Jun 2012 22:55

gullig hund alltså.

Kommentera

Publiceras ej