TVÅ INGREDIENSER IGEN! 
Haha börjar blir lite väl tjatigt det där? 
Men tycker det är så jäkla nice när man inte behöver 225 olika ingredienser för att göra något som är gott och glassigt!
 



Som en guda härlig och enkel glass på Lindahls drickkvarg tex, passar ju perfekt när det mäter 27 grader varmt utomhus. 
Därav anledningen till att jag så gott som låst in mig i huset köket och bakat fler Bounty bollar, slipat på ett nytt större recept till på lördag då det blir bjudning, sommar kaka-ish på G här, och... 
 
Gjort protein glass, obviously... 
 


Allt du behöver för glass på en flaska drickkvarg: 
 
1 flaska Lindahls drickkvarg valfri smak
1 ägg* 
 
Vispa ihop allt ordentligt i en bunke.
Häll över i en plastlåda (ex matlåda?) med hyfsat höga kanter, och släng in i frysen, totalt sett: 2,5 timmar. 
Rör om ordentligt ca var 30:e minut. 
Sen är det baaaara och äta! 
 
 
* självklart kan du skippa ägget; men du går lite miste om den krämiga konsistensen då, som äggulan ger. 
Dock blir den god ändå! 
 


Den smälte fort i denna värmen haha. 
Kan iofs bero på att jag tvunget skulle vrida och vända på den i 10 minuter innan jag var nöjd med bilderna... 

Notis
Denna glass-procedur underlättas ju något enormt om du har en glassmaskin redo för användning. 
 
Men nu har inte alla det, och detta 'recept' passar perfekt när man vet att man inte ska lämna hemmet någon längre tid. Tex när man har lite jobb eller plugg framför datan att avverka, varvat med stök i köket (det var min morgon-och förmiddag det).

Kommentera

Publiceras ej