*** på bilderna har ni första sats, som gjordes på Tyngre Kanelbulle vassle, men ah, sats nummer två, tre och fyra, för jävlar vad dem försvann fort. Gjordes på vaniljdrömmar vassle. Också från Tyngre.

Är det ens möjligt?
Det trodde jag faktiskt inte.
Att kunna göra protein kakor som faktiskt BLIR SOM RIKTIGA KAKOR!
I detta fall vaniljdrömmar.

När till och med min skeptisk-som-fan-till-proteinbak-men-väldigt-bra-att-ha-som-försökskanin mamma säger: "men det ser ju ut som mina vaniljdrömmar, DET SMAKAR SOM MINA VANILJDRÖMMAR!"

Då är det liksom godkänt, maxat, godkänt!

 

Har faktiskt (för en gång skull) följt diverse recept och testat egna för att få till dem där perrrrfekta protein KRISP-MEN-EJ-TORRA proteinkakorna.

Och när vi snackar testat många recept, både från svenskar och utländska bloggare, kan vi konstatera att jag blivit stört besviken. I princip alla gånger...

Men dessa...
Dessa är något alldeles extra!

Dem är riktigt krispiga, luftiga, men INTE TORRA FÖR FEM ÖRE, snarare saaaaftiga. Kärlek där. Riktig jävla kärlek!

Hur små kakor på protein kan bli både saftiga OCH krispiga samtidigt fatta jag inte ens själv.
Men dem blev det.
Och det är jag sååååå lycklig över.
För ja, jag blev lycklig, jag är ett kakmonster. Särskilt när det kommer till vaniljdrömmar!!!

 

Receptet då?
Jepp, det delar jag självklart med mig av.

FÖRUTSÄTT ATT FOLK SLUTAR SNO MINA RECEPT UTAN ATT SÅ MYCKET SOM NÄMNA ATT DET INTE ENS ÄR DERAS!
Okej?
Okej!

 

ETT PAR HÄRLIGA PROTEINRIKA
TYNGRE VANILJDRÖMMAR:
Ca 9-10 st

1 skopa Tyngre vaniljdrömmar
1 msk riven kokos
1/2 dl Vita fiber sirap

- Sätt ugnen på 200* C.
- Ha proteinet och kokos färdigt i en liten bunke.
- Micra vita fiber i ca 30 sekunder så den kokar i en mindre burk.
- Ta ut och snabbt som f*n häller du över sirap i proteinet och rör med en gång ihop det tills det blir som en kakdeg.

** se min bild överst i inlägget.

- Ta upp små bitar och rulla bollar.
- Lägg på bakplåtspapper och platt till lite försiktigt.
Dem behöver inte vara platt-platta, tänk vanliga vaniljdrömmar!

- Kör in i ugnen ca 11 minuter, INTE MER, ta ut och låt svalna helt, dem är först sega, men när dem fått svalna....


Ja då är dem ready for action!!

ÄT DINA SAFTIGA KRISPIGA RIKTIGA JÄKLA VANILJ DRÖMMIGA DRÖMMAR MED VÄRLDENS GODASTE SAMVETE!!!!

Kommentera

Publiceras ej