Två ingredienser koncept. 
Det spårade lite igår, då jag helt plötsligt fick för mig att addera lite key lime pie kasein, och inte nog med det, så kändes lite choklad som deko alldeles så väldigt nödvändigt just igår! 
 
Men sammanfattningsvis: 
 
Sockerfria protein Bountys med en touch av vanilj & lime, drisslat med mörk choklad. 
 
För de flesta kan väll ändå hålla med mig om att det är ingen Bounty förrän där är choklad med? 
 

Två ingredienser blev alltså tre, fyra... Sen gav jag upp hoppet om mitt två ingredienser koncept. 

Eller? 
 


För 4 lagom stora bollar!
• 2 msk/30g Lindahls kvarg*
• 2 msk riven kokos
• 2 msk valfritt kasein**
 
vanilj, eller för er icke laktosintoleranta skulle jag vilja tipsa om att använda kokos eller vit choklad kvargen!! Liksom hur perfekt hade inte det blivit???
** key lime pie smak, men vanilj med lite extra finrivet citron eller limeskal funkar utmärkt det med
 
För deko:
1 msk riven kokos
Ca 10g valfri choklad
 
To do:
Rör först ihop kokos och kasein, ha i din kvarg, rör ihop ordentligt, det kommer bli en liiite kladdig deg.
 
Blir den på tok för kladdig (tex om du råkar ha i mer än 30g kvarg) ställer du bara degen i kyl eller frys en stund alt. tillsätter lite mer kasein och/eller kokos, så blir det lättare att rulla bollar utan extrem kladd. 
 
Rulla bollarna i kokos, här är anledningen till att vi ändå vill ha dem lite kladdiga; för att kokosen ska fastna ordentligt. 
 
Smält choklad, drissla över eller smält mer än 10g och doppa hela gottigheten i choklad så det blir som riktiga Bountys! 
 

Enligt mamma smakade dessa som  "riktiga godisar!". 
 
Kan det vara anledningen till att jag bara fick smaka en innan dem var slut? 
 
Macros för en Bounty:
58 kalorier
4g fett
1,4g kolhydrater 
3,8g protein 

Kommentera

Publiceras ej