"Och jag som trodde att knäböj skulle vara det jobbigaste momentet idag. 🥲😭 

This is gonna hurt my ego!


Testade ju bara maxa skiten ur mig på dessa för skojs skull! 

Då brukar det gå bra för mig!"


När det sen helt plötsligt blir allvar och står i ett schema? 

Ja då försvinner otroligt mkt av mitt "ROLIGT" och "KRIGARPANNBEN" pga = NU har det blivit ett MÅSTE & då tycker min hjärna att vi ska skita i det för det har gått från ASKUL till "VÄRLDSTRÅKIGT" IN A SPLIT SEC!!!! 😤😤😤😤😤😤


Förut hade jag 

1) skitit i det helt, 

eller 

2) gjort dem extremt halvdant & ÄNNU MER EXTREMT SLARVIGT och förmodligen dragit på mig något mer skit i höften/ljumsken/ryggen pga sviktande teknik/brukar ej allvar hur mkt jag än egentligen vill!!!!!


Och som följd hade jag bara blivit mer och mer förbannad på mig själv för att hjärna & kropp inte bara kan connecta SOM DEM SKA ,tills jag bokstavligen blivit så explosionsartat förbannad (på mig själv för att jag INTE BARA KAN BRUKA ALLVAR) att hela passet sen hade slutat i… MÖG SKIT AS DÅLIGT, och jag lämnar gymmet så lack att jag …. Förmodligen exploderat på VAD som helst inom loppet av några timmar senare, för ja….


Adhd hjärnan och fokus när JAG VILL VILL VILL - men hjärnan tycker TYDLIGEN INTE att det är något vi vill tillräckligt mycket. 


Och hjärnan vann alltid förut… 


Jag har mediciner nu. 

Nästan maxad dos… 

Den kanske inte hjälper mycket mot ätstörningarnas jävla påhitt…. (Där behöver vi tydligen mer hjälp…..🤮😡


MEN JAG KAN TA MIG FAN GÖRA SÅNT HÄR NU 💯 

SOM JAG VILL-MÅSTE, 

MEN SOM HJÄRNAN INTE TILLÄT MIG GÖRA FÖRUT (Iaf inte utan en eventuell katastrof som följd)… 


I know. 

I just fucking know!!!


I DID IT! 


JAG KAN HÄRMED FAKTISKT GÖRA SAKER NU SOM JAG FÖRUT INTE KUNDE FÖRMÅ MIG SJÄLV ATT GÖRA ÖHT PGA EN (ADHD-) HJÄRNA SOM BARA JOBBADE MOT MIG/tyckte att klättra på väggarna och leka apa är himlans mycket mer intressant än det jag faktiskt SKA och BORDE göra!!! 


T.o.m. en sån sak som en viss övning i min egen träning? 

En övning jag t.o.m. GILLAR och VILL/E göra. 

TILL OCH MED DET FUCKADE MIN HJÄRNA FÖR MIG FÖRUT! 


Så många övningar jag var tvungen att skita i för att skaderisken blev för stor pga NO-CONNECTION between body and mind. 


Idag vann jag (eller okej, medicinen vann kanske MEN JAG KÄNNER DET MER SOM ATT JAG VANN!).


Att det sen tog mig OFANTLIGT mycket mer/längre tid än vad det "borde ha gjort" är en helt annan femma, som jag är helt beredd på att bara totalt SKITA I just nu. 

För det är något jag får jobba bort med tiden. 



JAG KUNDE FOKUSERA! 


JAG KUNDE BRUKA ALLVAR MED ATT GÖRA NÅGOT SOM VANLIGTVIS (Mia pre-meds) ALDRIG HADE GJORT ( eller om jag hade tvingat mig = kaosat totalt sen blivit kokande-skogstokigt-rosenrasande-flyförbannad när allting hela tiden bara kändes skit, eller gjorde ont, eller bara allmänt gick käpprätt åt helvete)! 


I FUCKING WON TODAY! 


Och jag tänker ta mitt WIN idag och bära det med mig, stoltare än en jävla tupp, HELA JÄVLA DAGEN! 


Och förhoppningsvis kunna fortsätta det här! 


Att GÖRA SAKER även fast hjärnan inte vill/samarbetar. 


Utan att KONSTANT behöva leta/hitta massa "lura mig själv och min hjärna"-genvägar (som tex ⏱️ gör detta nu innan micron plingar,⏲️ska du promenera 30 min? Då kan du lika bra betala räkningar och kolla hur budgeten ligger till. 🧭Glömt svara sms & mail? Lika bra att ta ytterligare en promenad så vi får det ur världen ⏰) en jävla massa extrajobb som suger ÄNNU MER ENERGI, för mig mentalt NÄR JAG ÄRLIGT TALAT REDAN HAR FULLT TILLRÄCKLIGT 💣  med alla intryck, människor, ljus, ljud, lukter, KÄNSLAN AV HUR VÄDER: särskilt hur VÄRMEN OCH FUKTAN KÄNNS MOT MIN HUD!!!! 🤮, 🧨 som har en tendens att göra mig rätt så jävla överstimulerad bara det!


För ibland måste man göra saker som man inte vill göra (mammas eviga tjat 🫠), men att ha en relativt normalt funtad hjärna som inte har motivationen till det - KAN GÖRA DET ÄNDÅ! 


En hjärna med adhd eller liknande diagnoser - VI KAN INTE "BAAAAARA" GÖR DET!


Det är som att försöka gå rakt fram, samtidigt som en STOR JÄVLA TJOCK OCH TUNG CEMENTVÄGG TRYCKER DIG TILLBAKA! 

Många gånger, inte ens när vi faktiskt VILL GÖRA DET SJÄLV; kan vi göra det, för att den där jävla hjärnan har fått för sig att …. Jamen tex, DET ÄR JU SÅ HIMLA MKT INTRESSANTARE ATT KOLLA IGENOM ALL VÄRLDENS FÅGLAR UTOMHUS än att städa/tvätta/laga mat/ÄTA/betala räkningar/träna/ringa sin vän man inte pratat med på 6 månader/jobba/SOVA/gå på toa(håller mig ibland tills det är total kris och jag ligger dubbelvikt på golvet för att blåsan är så full att det bokstavligen krampar i hela nedre delen av magen) JAG KAN FORTSÄTTA I EN OÄNDLIGHET MED SENARION. 


Men jag hoppas. 

Jag hoppas verkligen att dem få som faktiskt tagit sig tid att läsa det här väldigt ogenomtänkta inlägg, särskilt ni "nOrMaLa"…. 


SÄRSKILT NI!

Att ni kan sluta hålla på med att slänga med diagnoser "jag har nog det" "hen har säkert det" "du kan inte skylla på din adhd det kan man ju inte" OCH BLA BLA BLA! 



Tror ni på allvar att vi inte gör vårt fucking bästa med dem förutsättningar och hjärnan vi blivit blessed med? 


Kalla aldrig mer någon lat eller trög någonsin igen!


Utan att veta bakgrunden och eventuella orsaker/diagnoser/andra funktionshinder innan! 


YOU DON’T GET TO JUDGE US!


WE’RE JUST TRYING TO SURVIVE IN A WORLD THAT UNLIKE YOU, ISN’T BUILT FOR US! 


Kommentera

Publiceras ej