Denna smoothie är den absolut bästa jag någonsin druckit! 
Och tro mig, jag har testat minst tusen olika recept, men allt som egentligen behövdes var min egna fantasi och smak! 
Inga recept klår denna! 
 
150-200g valfri frukt/bär (denna gången hade jag ananas, mango & papaya)
2 dl kvarg (Lindahls är bäst enligt mig)
1 dl osötad mandelmjölk
2 msk proteinpulver (selfomninutrition mint choklad eller vanilj är mina favoriter!)
2-3 droppar stevia kanel & vanilj
1 stor matsked crunchy jordnötssmör
 
Kör mixer dansen och sen är den så gott som ready to go! 
 
Mint choklad proteinet tillför en fräsch smak som jag annars tycker saknas, har jag "vanligt" vanilj protein brukar jag droppa i lite stevia pepparmintsdroppar. I like it freeeesh ya know. ;) 
 
Och nu längtar jag ihjäl mig efter mina sommarsmoothies! 
Ananas+honungsmelon: fluffig och underbar!
Endast vattenmelon: slushie! 
Färska söta jordgubbar+lite mandelmjölk+is: sommar så de bara skriker om det! 
Vanilj protein+gul kiwi+yoghurt, 

4 kommentarer

Linnea

11 Feb 2014 21:46

Vad tycker du om walden farms syrup? Jag beställde hem två igår och fick en på köpet, och jag är riktigt nyfiken på om de är goda eller inte!

Svar: Väldigt stark smak, behövs bara lite för att ge smak, men helt klart värt sina pengar! TESTA DERAS SALLADS DRESSINGAR FÖR TUSAN!! Älskar dem! Speciellt chipotle ranch och Italian <33
Mia Olsen

En flicka som är stark

17 Feb 2014 17:13

åååh gott!

bulldozer.blogg.se

20 Feb 2014 01:29

Mmm, detta måste jag definitivt prova någon gång!!

Anonym

24 Mar 2014 14:41

Frysta eller färska bär? :)

Svar: Välj själv! Men jag brukar köra på frysta för då blir den sådär "milkshake" aktig :)
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej