Jaha, då var det helt plötsligt lördag då då. Hör och häpna men jag har verkligen inga som helst planer för denna dagen. Katastrof!
Har inte haft en ledig helg sedan i.... Juni tror jag det var. Jag hatar att ha zero planer. Speciellt när man sitter fast i lilla skit byn där jag bor. Finns ingenting att göra.

Glad är jag iaf för imorgon bär det av ut till stallet och pållen, ska bli ett kärt återseende. Har ju ridit i princip hela mitt, men när ätstörningen kom och tog över mig totalt så hade jag plötsligt inga krafter kvar att ta hand om eller rida hästarna längre. Sorgligt nog.
Men har aldrig slutat helt. Har alltid på något vis smugit in något litet ridpass här eller där. Även om jag inte varit lika aktiv som jag en gång var, galopp på Jägersro, omskola travare, rida in ponnysar och araber och vem vet allt. 
Jag hade en "lysande" framtid enligt min ridlärare inom både hoppning och galoppen men se där, vad en simpel jäkla ätstörning kan förstöra och ta ifrån en! 
Inte nog med att den tog min vanliga träning från mig, mina vänner och även min familj, och värst av allt mig själv!

Nä, ändring på det där tramset nu. 
Jag tänker inte precis kasta mig in i häst livet igen och satsa så stort på allt som jag en gång gjorde, men att bara få komma ut i stallet några gånger och få ta några svettiga pass på hästryggen kommer bara göra mig gott.
Liksom gymmet och träningen, är ridning, hästar, stall (djur öht) rena rama terapin för mig. 
Så imorgon bär det av, denna gången har jag i alla fall lite mer under huden att använda mig av när jag väl sitter i sadeln. Inte bara skinn och ben som skaver och har sig. 

Bild 1, nej jag spänner mig verkligen inte haha. Skulle lite diskret bara ta en bild inne på gymmet. Sa jag att jag suger på att vara diskret? Typ varenda kotte såg vad jag gjorde haha!
Bild2, en mysig höst-morgon-runda i morse med mamma halva vägen och ensam andra halvan, hur vackert är det inte? Dock var det kallt som bara den! Som mamma sa; "det här är inte höst det är vinter!" 
Bild 3, vad tusan ska det här föreställa undrar ni nu, precis vad det föreställer säger jag. 
Chilli aka Biffen nappade sitt första byte idag, bad dog, en liten duva som fick ett förkortat liv och en amstaff bebis som var så stolt så stolt när hon kom fram till husse med "presenten". 
self, self Omninutrition 3phase protein proats gröt höst frukost mysigt amstaff hund pw,

2 kommentarer

Julia

19 Oct 2013 19:28

Vilken fin blogg du har :)

Svar: Tusen tack sötnos!
Mia Olsen

Milina

22 Oct 2013 18:24

Fina bilder :)

Svar: Tack ska du :) och detsamma!
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej