Alltså framsteg eller vad?
Sa jag inte att Ystad var mitt personliga rehab?
Har ätit så jävla bra idag, mått så jävla bra, varit på sjukt bra humör, mitt mående har för en jävla gångs skull varit STABILT, har till och med konverserat med pappa utan skrik eller bråk!
Och jag kan äntligen äta jordnötssmör (ja den ekologiska varianten med endast nötter och lite salt) utan att vrida mig av ångest efteråt.
Testade till och med något helt nytt till mellis ikväll som aldrig skulle kommit på tal om förut, nämligen rabarber/vanilj yoghurt med Pauluns kakao hallon granola och *trumvirvel* jordnötssmör till det!
FY FAN VAD JAG KÄNNER MIG GRYM IDAG!

Ska snart krypa till sängs med svullen mage som gör ont av någon mysko anledning. Men jag kommer för en gångs skull somna nöjd, stolt, glad och bäst av allt... Jag slipper somna hungrig!

Nu ska denna beniga kropp BORT!

9 kommentarer

Cornelia

25 Feb 2013 22:25

hejaheja dig! du är grym och det vet du! <3 det finns många vid din sida som stöttar dig och som tror på dig. Om jag kan så kan du också!

Svar: det samma för dig, oavsett vad det är som händer i din liv! finaste bruden, hoppas allt är bra med dig. kram.
Mia Olsen

captivatedminds.blogg.se

25 Feb 2013 22:45

du är gryyyyyyym♥♥

Cissi Par

26 Feb 2013 19:41

Du är så bäst.

Clara Lund

27 Feb 2013 14:38

Så jävla grym är du. Pepp! ♡

Y A S M I N E

27 Feb 2013 21:17

RE: Jag vet inte riktigt... minn pappa vill inte svara på det.
Men, om jag får gissa skulle jag anta att det är att det "blir för lite" som gör att jag inte får äta det. Min pappa har ju det gamla matschemat i huvudet (som vi fick från BUP) och han räknar ut att 8/9 bitar inte blir tillräckligt mycket kolhydrater (ris) och kött.

Y A S M I N E

27 Feb 2013 21:18

Skönt att du bestämt dig för att skippa skiten! Jag kan lova att du kommer att vara 100 gr snyggare med mer på kroppen!

Svar: jag hoppas det. vill iaf inte se ut som ett svältfall längre som går runt och mår skit pga för lite näring...kram
Mia Olsen

Miranda

02 Apr 2013 00:01

Jag tycker om att du tänker på miljön. Jag blir så glad då. Vad bra det känns att du mår bra. Du kommer kunna utforska matens under. Lycka till. kram!

Svar: ekologiskt är bäst! :) har varit vegetarian sedan 6 år tillbaka (egentligen lite till men då åt jag fisk så var ju peskatarian då)
men miljö, djur osv. har alltid alltid alltid legat mig varmt om hjärtat.
plus att ekologiskt oftast är bättre för både kropp och knopp! :)
kram på dig!
Mia Olsen

Miranda

07 Apr 2013 23:35

Sv: Kul att du har varit det så länge. Men jag vinner, jag har varit det i hela mitt liv. Jag är glad över att mina föräldrar uppfostrade mig till vegetarian. Kram!

Svar: haha har aldrig sett det som någon tävling, jag har aldrig gillat kött ens när jag var liten. mamma fick alltid sitta och tvinga i mig det, och det enda hon fick i mig var typ köttbullar och dansk pölse. sen bara nä, kan lika bra bli vego för tusan :p
Mia Olsen

Inna

30 Sep 2013 09:41

Hej!
Jag har drabbats av anorexia. Jag ville bli hälsosam/nyttig och gå ner bara några kg. Jag sprang/tränade mkt och drog ner på maten allt mer. Först drog jag ner på godisätande sedan minskade maten. JAg gick ner väldigt snabbt. Min längd är 163 cm. vägde som minst 40 kg då jag blev inlagd på BUP och där fick jag en matschema. Och så här ser den ut:

8:00 Frukost=
1 smörgås med smör,pålägg,grönsaker
2 dl filmjölk eller yoghurt + 1 dl cornflakes eller musli,
alt. 2 dl gröt + 1 dl mjölk
2dl proviva

10:00 Mellanmål=
1 frukt(små frukter=2st)
2dl proviva + näringsdryck

12:00 Lunch=
1 portion Lunch
3dl mjölk
1 dessert alt. 1 knäckebröd med smör

14:30 Mellanmål=
1 smörgås med smör,pålägg,grönsaker
2 dl proviva

16:30 Middag=
1 portion middag
3dl mjölk
1 knäckebröd med smör (om inte ätit dessert vid lnch)

19:30 Kvällsfika=
1 smörgås med smör,pålägg,grönsaker
2 dl filmjölk eller yoghurt + 1 dl cornflakes eller musli
2 dl proviva.

. Inget toalettbesök en timme efter huvudmål,ej toalletbesök i direkt anslutning till övriga måltider.
.Vila 1 timme liggande avslappnad, med filt över mig, efter huvudmåltid (frukost,lunch,middag)

Efter att ha varit inlagd i ungefär 4 veckor blev jag utskriven för jag skötte måltiderna bra och skötte mig. Min vikt låg på 43 kg. Matshemat måste jag fortfarande följa.

Problemet är att jag tar samma sak varjedag alltså väljer det nyttigaste/hälsosammaste produkterna. Och jag är rädd för fett. smör,såser mm... Jag vill verkligen upp i vikt till normalvikt. Vågar inte ändra på det jag äter tex ta ost på smörgåsen istället för kalkonskinka eller mer smör på mackan och ta mer mat när jag ska äta. Alltså öka allting även vill jag sätta till godis, glass. Men jag är rädd att det blir för mkt och jag kommer bli fet om jag ökar. Om jag alltså äter mer än matschemat och lägger till. Är rädd att jag kommer förstöra min kropp att vikten kommer öka snabbt och utan att jag vet kommer öka mkt.
Kan jag verkligen göra så som jag planerar? blir jag fet? förstör jag kroppen? vad ska jag göra av rädslan för fett?

och när jag ska hälla upp så skakar jag välldigt ofta och försöker minska ibland.
Och jag kan inte stå still. Måste alltid försöka tränna innan maten och efter. Kan jag verkligen sitta still varje dag och få i mig myycket kalorier? jag vill men jag är rädd att jag förstör min kropp at jag kommer öka i vikt snabbt och bli fet :(

Kommentera

Publiceras ej