ANONYM
önskar också jag kunde träna med den motivationen du har, men jag bara missbrukar träning och tränar så hårt att jag tillslut går sönder. hatar gymmet så himla mycket bara för att det är ett ätstörningsmoment och ett tvång. inte kul för fem öre. hur kom du över/förbi den känslan?!?! 

du är så himla grym och otrolig i mina ögon. positivt menat. du inspirerar mig! 
kramar i mängder fina. <3

 

för min del är gymmet inget ätstörnings relaterat, då jag inte ens tränade just på gym under mina svält år.däremot  powerwalkade jag och sprang, en himla massa, minst 5 rundor om dagen.
så liksom du har svårt för gymmet, har jag nu för tiden ett extremt stort hat mot "promenader" som inte leder någon vart, jag kan tex inte idag "bara gå ut på en pw eller bara gå ut och gå en runda" för jag kopplar det så hårt till min ätstörning att jag mår psykiskt dåligt av det.

däremot så när jag väl kommer ut, om jag tex ska handla något posta ett brev etc. då kan jag njuta, ta en omväg bara för att "passa på när jag ändå är ute" och känna att "gud vad skönt det var bara att få komma ut och gå lite".
jag har alltid älskat promenader, speciellt på hösten. så jag tänker ändå försöka att gå ut och gå lite då igen.

så mitt enda råd till dig är, SKIT I GYMMET! vad fan ska du med ett gym till? det finns ju så himla många olika träningsformer att välja mellan idag. ge dig ut och testa på nya saker, man måste inte spärra in sig själv på ett gym för att det ska räknas som träning!

ta hand om dig!

 

3 kommentarer

Natacha

30 Aug 2013 20:59

Fin blogg! Du få ha en trevlig helg! Har du lust får du gärna titta in hos mig

Anonym

01 Sep 2013 16:11

åh, tack för ditt svar! förstår vad du menar, men har svårt för att byta träning när man är så fast i det. vet inte om du hittat till min nya blogg? skriver som anonym men min länk hoppas jag du får. PUSS FINA.

Hanna Marie Nyberg

01 Sep 2013 20:51

sv: alltså det roliga är faktiskt att när jag verkligen tänkte efter att ha läst dom här så tror jag att jag också kan ta maskara utan öppen mun. men det kanske är en så att de allra flesta har det eller något.. donno :)
men alltså åh vad glad jag blir! tack så hemskt mycket!!!! ha en bra kväll kramis

Kommentera

Publiceras ej