en trilsken mia i baksätet på väg till burlöv center för att käka ute med båda päronen. såklart måste man ju äta ute bara för att det är morsdag. var både nervös, osäker (peppat med lite ångest) och ville sjunka genom jorden. jag-är-inte-redo-för-det-här!
väl framme gick pappa och köpte lite kläder och skor till sig. medan jag gick runt med en fet jävla klump i halsen. letade desperat efter något "tryggt" matställe där jag vågade äta. paniken var inte långt ifrån. hatar det.
slutligen blev det att mamma och pappa slog sig ner vid någon restaurang och beställde båda två bruschetta med pesto, tomat, någon skinka och sallad.
medan jag bokstavligt talat nästan sprang in på donken och beställde något jag visste med säkerhet innehållet på osvosv (looser!!). en av deras nya wraps, vegetarisk. riktigt god faktiskt och mättande till tusen, orkade inte ens käka upp minimorötterna jag fick med.
(bilden ovan på mig: mamma smygfota... alltså oförberedd, och har en för stor jeansväst på. snyggt aight?)
och fuck tankarna alltså. avrättas plågsamt är vad alla psykiska sjukdomar förtjänar. speciellt anorexi och andra ätstörningar. fuckfuckfuckyou. och imorgon är det besök på ätis igen. dock vägning denna gången efter hur många månader som helst. om jag har gått ner kommer jag bli arg, men samtidigt glad. om jag har gått upp (vilket liksom är målet i hela den här "behandlingen") kommer en liten del av mig bli glad, och en allt större del vilja kväva mig själv långsamt till döds.

2 kommentarer

Samantha

27 May 2012 19:52

Gud så fin du är !

Mia Olsen

01 Jun 2012 10:31

Samantha: gud vad glad jag blev! tack så mycket vem du nu är. :D

Kommentera

Publiceras ej