Var ute på rean igår med lilla mamma. Var särskilt på jakt efter Body Shop's pepparkaks serie, ni vet dem små tvål/scrub/lotion flaskorna i den lite större plåt pepparkaks gubbeburken?
Hela december har jag trånat efter den där förbannade dumburken men varken haft tid eller ork att köpa den. Och har heller inte tänkt på att TBS har en hemsida man kan beställa från.
Så när mamma påpekade att jag skulle beställa där i från så var den såklart slutsåld.
Tur var så när jag halvspringandes ramlade in på TBS igår så låg där EN SISTA BURK kvar. Åh herre och himmel, jag hade tur för en gångsskull!
Till och med hon i kassan bara: "ja du kanske ska köpa dig en trisslott?"
Nä, inga sådana slöserier! Sådan tur har jag aldrig.
Lite favorit (Kahls) kaffe blev också inhandlat och sen rände vi runt på hela Nova efter snygga kläder, hittade jag något? Ja.. Var det på rea? NEJ!
Min vanliga tur, haha, men pepparkakan väger upp det där.

Sedan handlade vi en massa yoghurt, flingor, fryst frukt mm, nödvändigheter ni vet. Och jag betalade all min mat helt själv, dvs jag är pank som en jävla kyrkråtta nu!
Det är inte okej att bara för att man råkar vara (lakto-ovo) vegetarian och laktos intolerans så ska det kosta helvetet till att få leva. Det samma med alla de nya hälsokost (b.la. Rene Voltaire, superfrukter mm.) som dykt upp nu de senaste året; ät nyttigt!
Jamen hur fan ska man kunna leva efter deras jävla norm när EN FÖRBASKAD BURK MED LITE "nyttigt" pålägg kostar över 100 lappen?
Nä fan, då betalar jag hellre 30 kr för en tub med tartex som ändå håller lika länge!

Hade iaf en riktigt härlig dag igår, var så glad och glad och glad. Kvällen avslutades med lite läsning ur Inheritance i väntan på min sena julklapp med Stefan's Diaries böckerna, Happy Feet på TVn och slapp i soffan med både kolor och vit choklad som tilltugg.

Ett väldigt sant påstående; jag är helt klart sockerberoende, och går bannemig inte upp i vikt av att äta det heller! Men kan ändå hur lätt som helst få ångest av det, hur logiskt?
Insåg iaf imorse när jag testade mina tränings tights i st.34 att jag måste gå upp nu, när t.o.m xs sitter för slappt om lår och rumpa är det något som är jäkligt fel!

2 kommentarer

Cissi Par

29 Dec 2012 20:42

Gu vilken tur med pepparkakesaken! Har själv en bodybutter med doft av pepparkaka, har inte koll på ifall det är den i den förpackningen men den är i alla fall underbar ;)

Och du, det där sista med godiset.. har precis lika dant! Har verkligen proppat i mig själv hur mycket som helst, fått ångest, vägt mig nån dag senare - vägde precis lika mycket som veckan innan, blivit sötsugen, proppat i mig ännu mer godis än tidigare, fått ännumer ångest och tänkt att jag nu måste gått upp massvis med kilon för jag har ju blivit stor som ett hus, vägt mig nån dag senare - hade gått ner ett halft kilo och får sedan ångest när jag äter finmiddag med en kompis.

Hej logiska tankar!

Svar: HAHA verkligen hur sjukt som helst ju? hur fungerar egentligen våra skallar undrar jag ibland?våra kroppar VET hur och vad dem ska göra med mat/godis/mm. när det blir för mycket. den vet precis hur den ska göra. för våra kroppar "vill inte" gå upp en massa kilon, allas kroppar har en viss trivselvikt, oavsett hur mkt man än försöker ändra på det i dagens samhälle så har dem det, och den vikten VILL kroppen ligga på!

dags att börja lita på våra kroppar lite mer kanske?

kram på dig fina!
Mia Olsen

Anonym

31 Dec 2012 23:12

Gott nytt år! Finns det någon särskild andledning att du är vegetarian? Och just lakto-ovo ? :) funderar nämligen själv på det och tycker det skulle vara intressant att höra om hur det är, hur länge du har varit det och om det är krångligt ibland? :) kram

Svar: jag har varit vego sedan 8 år tillbaka. blev det då det enda kött jag åt var röd pölse (hände bara när jag var i danmark), prinskorvar och köttbullar. och hur enformigt blir inte det liksom? har aldrig tyckt om dem där stooora grillade köttbitarna, biffarna, fyllda korvarna och grejerna alla andra alltid har ätit.
när vi åt kyckling och fisk när jag var liten skulle jag alltid bara ha det vita "torra" köttet för skinnet och allt det andra (som oftast smakade något haha) tyckte jag var äckligt. så ja...
eftersom jag är och alltid har varit så sjukt kräsen har det ju heller inte varit allt för svårt att "hålla mig till strikt" vegetarisk kost heller då jag aldrig känner något behov eller sug efter kött, gelatingodisar mm.

och att det sedan blivit just lakto-ovo är för att jag är laktos intolerans, och när jag var liten så fanns det knappt några laktosfria produkter, och jag fick aldrig dricka mjölk som nästan alla andra vanliga barn fick. så jag vande mig heller aldrig vid "mjölk smaken" så har aldrig druckit "vanlig" laktosfri mjölk-mjölk, och glass, choklad mm var totalt uteslutet.
så när jag sedan fick upp ögonen för havre/soja/mandel/hasselnöts mjölk så började jag dricka det istället, sedan har det ju kommit i både glass, grädde mm. vilket har gjort att jag bara hållit med till de växtbaserade produkterna. nu för tiden använder jag mig av dem produkterna också för att de är miljövänliga och jag - vill inte dricka det som djur bebisar egentligen skulle ha haft.

krångligt kan jag ju faktiskt säga att ja, det är det. men jag har ju vant mig redan från när jag liten då jag var både kräsen (på allt animaliskt) och allergisk (mjölken). och i min familj äter vi inte ute ofta, så jag har ju sluppit det där krånglet med det. men nu för tiden är där ju nästan alltid något alternativ till veggisar och så, och har inte restaurangen/affären det så påpeka det för dem. för dem SKA ha alternativ till de som inte kan äta allt, annars är det inte värt att kallas för restaurang!
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej