"Det är inte bara en fasad, det kräver disciplin. Man har en
bild av sig själv, av hur man skulle vilja se ut, och tror att man har
uppnått det. Då vill man inte ge upp den bilden, för det skulle vara
ett nederlag eftersom man har eftersträvat det idealet och slutligen
nått dit. För mig är det undebart. Jag kände hela tiden att jag var
på god väg att 'se ljuset', och när man känner att något ska hända
vilken minut som helst, är man otroligt självcentrerad och spänd.
Man förlorar känslan för vad som är normalt och tror att i samma
ögonblick man går tillbaka och 'börjar äta som en gris'
kommer man att förlora allt man har uppnåt."

- När man har anorexi vill man inte ge upp det man har kämpat för under så lång tid, och framför allt inte om man inte vet vad som kommer hända när man gör det.

12 kommentarer

fotograbben.se

31 Aug 2010 16:59

Har du också regn?

Ingrid

31 Aug 2010 18:11

Hej! Fin blogg du har! Titta gärna in i min och tyck till om den! Vill gärna höra andras åsikter för att bli en bättre bloggare och inspirera andra :)



kramar från Ingrid, http://ingridsinspiration.blogg.se

FIONA - en ointressant vardag

31 Aug 2010 20:54

haha okej :D görs?

FIONA - en ointressant vardag

01 Sep 2010 10:17

oj det var tidigt! ska du till skolan?

jag sitter i skolan på chill lektion :D

p i i n k p i i e r c i n g ♥

01 Sep 2010 13:20

Oj, har du anorexi?:(

MOOOLLYS

01 Sep 2010 14:16

Ha en bra dag! :D

jcouture - KIKA IN Å LÄMNA EN KOMMENTAR

01 Sep 2010 18:12

Tak vad snäll du e :)) Kika gärna in igen

Alina

01 Sep 2010 18:15

Ha en fin kväll sötnos! =)

p i i n k p i i e r c i n g ♥

01 Sep 2010 18:43

svar: oj, inte roligt alls... får man fråga varför och hur du fick anorexi?

Bybelle.se - mode och fotoblogg.

01 Sep 2010 21:31

åh tack gumman! :D du förstår inte hur glad jag blir när du säger så, typ helt överlyckligt :D haha (;



jag vet inte hur man gör på mac, men om du har pc dator så håller du in knappen som det står "fn" på i en liten ruta och trycker sen samtidigt på knappen där det står "prt sc" i en liten ruta! :) sen bara kopierar du in det i paint lr photoshop lr var du nu använder :)

FIONA - en ointressant vardag

02 Sep 2010 12:57

åh sånt är jobbigt!

jag går på fässbergsgymnasiet - teknik linje ^^

Jessica

02 Sep 2010 20:48

Hej! Du kommenterade hos mig förut men jag var på semester, nu är jag tillbaka! :D



Allt bra? :)

Kommentera

Publiceras ej