Lindahls Smoothie Bowls kom nästan lite som en chock för mig.
Man har blivit så bortskämd och van vid alla tjugotals olika smaker på deras yoghurt/kvarg, drickkvarg och proteinbars, att man lätt glömmer att där faktiskt finns annat här i världen också. ;)
 
Så för någon vecka sedan var jag och handlade på ICA, och där hittade jag Lindahls nya protein shakes!
Dem finns i de klassiska smakerna choklad och vanilj.
 
Utan tillsatt socker, 30g protein per flaska à la 500ml, och smakar DRÖM!!
Jag kan verkligen inte beskriva dem på annat vis...
 
Bara att dem var så himla goda, och för någon som är av åsikten "Jag dricker inte mina kalorier", så är det ett riktigt jäkla super bra betyg!
 
(null)

 
Och chokladen då, jag fick för mig att jag skulle baka på den, åtminstone ge det ett försök. 
Liksom jag kan seriöst proppa ner typ allt som kommer i min väg i ett bakverk och oftast få det att smaka gott!
Varför inte Shake and Bake då?
 
 
Det fick bli en slags Protein lava cake, en stor kaka fördelat i tre mindre formar med en fyllning som bara kladdar och rinner ut ur hela härligheten!
Så det är vad jag hade tänkt dela med mig av idag, recept på mina lava kakor och såklart, tips om att ni verkligen borde köpa och testa Lindahls nya shakes för goddamnit... JUST DO IT!
 
(null)

 
Lava Kaka, 3 st:
2 ägg
2 msk sukrin gold/sötströ
3 msk kakao
1 dl havremjöl
1 tsk bakpulver
1 dl valfritt kasein
 
 
Lava Fyllning:
Valfri mängd, proteinella med vanlig choklad smak, gärna crunchy.
 
 
 
Sätt ugnen på 175*C.
Rör ihop torrt i en bunke, tillsätt ägg och protein shake, vispa klumpfritt.
Låt stå en liten stund och "dra ihop" sig.
Häll över i 3 mindre/portionsformar, i varje form klickar du ner en rejäl matsked proteinella, och svish in i ugn ca 10-15 min. 
 
Kanterna ska vara fasta men mitten ska vara lite "pudding-lik" när du skakar lätt på formarna, så det kan variera lite +/- 5 minuter.
 
Ta ut och låt svalna en snabbis, innan du serverar det godaste kladdet ever!
 
 
**(Jag hade klätt mina formar med bakplåtspapper så jag enkelt och utan kladd kunde lyfta upp kakorna ur sina formar och bara lägga upp dem direkt på fat, med bakplåtspappret under. Annars måste du låta kakorna svalna nästan-helt och då försvinner lite av den där extrema smälta, rinniga, fudge - mitten).

(null)

Kommentera

Publiceras ej