(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Denna kakan...
NO WORDS NEEDED ALLTSÅ JAG HÖLL PÅ ATT KOOOLA!
 
Helt ärligt är detta en av de mest mästerverk:iga bakverk jag gjort på gud vet hur länge!
 
Så skeptisk jag var, som vanligt, men med denna var jag verkligen skeptisk. 
På riktigt.
Det var så jag stod och övervägde på att slänga den innan jag ens smakat på den.
Men efter att ha luktat och petat lite, vägt den, och räknat ut näringsvärde med mera, tog jag tag i mig själv och tog en liten smakbit à la exakt 20 gram!
 
Slurrrrp sare och jag hade slukat 200g kaka (cirka halva då alltså)  en kväll, inklusive min sedvanliga burk med 500g kvarg, någon proteinbar, och en påse Snackbros Sweet Chili...
 
Hur sjutton jag fick plats med allt?
 
Well, Imma tell you one thing: this girl can eat, and still keep track on her macros.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
När den blivit nertjoffad i en matlåda, med kanske lite våld också, såg den ju inte lika, eh, fotovänlig ut?
Men ni ska ju få se även "the dark side of life" på denna bloggen tycker jag.
Why hide reality liksom?
 
 
(null)
 
(null)
 
 
TIPS & TRICKS:
 
 
Vi har bakat denna freaking gudomliga mumsbit till protein blondie på bland annat MMSPORTSBody Science Whey 100% i smak Salted Caramel.
Vilken smak som helst kommer funka fint!
Så länge ni inte får för er att ha i typ, päron split eller någon sådan frukitgare smak, för då är ni helt ute och cyklar.
Just sayin´.
 
-
 
MMSPORTS / Body Science Chocolate Peanut Butter Swirl, wich btw is the best shit ever made!
 
Uteslut inte detta jordnötssmör ur kakan.
Jag menar allvar!
Att ersätta detta med "vanligt"-eller annat nötsmör över huvud taget blir inte alls lika gott eller bra!
 
Jag har faktiskt testat...
 
-
 
Chokladen ni väljer att ha i däremot, den kan ni variera precis hur ni vill!
Här har jag använt mig av Pandy Protein Choklad - Caramel Seasalt, vilket ni nog har fattat med tanke på bilderna...
 
Mint choklad passade inte i denna kakan märkte jag.
Apelsin chokladen, inte riktigt den heller.
 
Men vanlig mörk choklad funkade fin fint!
Men helst ska det ju vara denna, ger sådär perfekt krisp och sälta, och lite karamellig smak, som passade sinnes bra i detta lilla experiment!
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Första satsen, aka provbak, aka godkänd, kaka på de tre bilderna ovan.
Dem andra bilderna är från kaka nummer två!
Det lär ju defenitivit bli en tredje omgång när nr.2 är uppkäkad.
SÅ JÄVLA GOD ÄR DEN ALLTSÅ!!!
 
-
 
Dåså, Protein Blond Brownie, utan kakao alltså.
Recept?
Om ni ska dela, DELA + tagga-och/eller länkar ni till mig, min blogg eller instagram (miiaolsen).
 
-
 
INGREDIENSER:
 
230g kikärtor (en vanlig tetra förpackning)
50g äggvita
75g Walden Farms Kalorifria SirapMaple Walnut (går förmodligen att använda Pancake smaken också, men just smaken Maple Walnut, gör så sjukt mycket "extra" i denna kakan)
1 skopa à 1 dl Body Science Whey 100, Salted Caramel (Vanilj, Toffee Pecan, inte någon choklad, kanelbulle eller fruktig smak...)
1/2 + 1/2 tsk bikarbonat & bakpulver
Lite salt
2,5 msk Sukrin Gold
 
 
 
HOW TO CAKE:
 
Väm upp ugnen till 150*c.
 
Skölj och ev skala bort skalen på kikärtona.
Mixa dem, rör runt en gång, mixa igen till en hyfsat slät massa.
Behöver inte vara så noga because: 
 
Tillsätt äggvita direkt i mixern och mixa igen, skrapa ev kanterna en gång till om det behövs.
Tillsätt jordnötssmör.
Mixa nu en helt slät massa!
 
Tillsät sirap, sukrin, salt, bikarbonat och mixa slät.
 
Skrapa ut smeten i en bunke och rör i ditt proteinpulver, jag gjorde faktiskt detta med en gaffel.
Rörde runt tills allting var blandat och klumpfritt!
Men ni kan elvispa också om ni har problem med ev klumpar.
Klumpar är BIG NO NO NO!
 
Häll över i en form, ca 20x20 cm.
 
Baka kakan 150* - 20 min.
Höj värmen till 175* och baka ytterligare 5-10 min.
 
Håll ett öga på den de sista 10 minuterna.
Den ska liksom spricka lite och kanterna ska vara fasta, men ändå liiiite "kladdig/fudge:ig" i större delen av mitten.
 
Ta ut, låt svalna, lossa från formen.
 
 
Förvaras lufttätt i kylen.
Går utmärkt att frysa.
 
Går ännu mer utmärkt att äta upp halva på en gång, helt själv, av egen erfarenhet you know.
 
-
 
Näringsvärde per 100g Blondie, aka ca 1/5 av hela kakan:
212 kcal
13 g Kolhydrater - varav 2,3 g socker (vilket socker?) - 3,6 g fiber
10 g Fett
13 g Protein
 
Dvs 65 gram protein i hela kakan.
Gött mos.

1 kommentarer

S

28 Jul 2018 16:55

Men d

Kommentera

Publiceras ej