**Sharing is caring, men inte om du inte skriver vem du fått recept från!
 
(null)
 
(null)
 

2 skopor Tyngre Kanelbulle Vassle

1 tetra kikärtor ca. 230g avrunna 

1 dl sukrin gold

1/2 dl mandelmjöl

2 msk kokosmjöl

60g Lindahls Kvarg

2 msk Zero topping "pancake" smak (från Bodylab men du kan också använda honung, agave-eller fibersirap gold

2 msk Becel lätt margarin (eller kokosolja)

1 ägg 

Ca.1 tsk kanel

1/2 tsk bakpulver 

 

 

Skölj och skala kikärtor. 

Med skala menar jag att där i regel är en del av dem som har ett "skinn" om sig som du ska pilla av för att slippa äckliga mjuka "kikärtsskal" i kakan. 

 

Ha ner kikärtor i en matberedare eller använd stavmixer, mixa dem tills de är riktigt söndersmulade, tillsätt sedan alla blöta ingredienser och mixa till en helt slät smet. 

Rör i torrt och mixa igen till en slät smet. 

 

Häll ner i en bakpappersklädd (cirka mått, 20x20cm) form och baka i ugn ca 20-25 min på 175*C. 

 

 

(null)
 
(null)
 

 

För att göra det enkelt för mig själv, då jag igår hade en rätt pissig dag och inte orkade stå och pilla med elvisp och onödigt mycket disk, så drog jag bara på ett generöst lager med vit choklad Proteinella på två rutor, och en med Hasselnötskräm (Conscious Chef) för jag visste knappt ens själv vad jag craveade mest; vit eller vanlig choklad? 

 

Strösslade sedan över lite saltade rostade jordnötter för, sött + salt + knaprigt, vet vi alla redan att det är en vinnande kombo!

 
 

Näringsvärde för 1/12 rutor:

** utan topping

87 kalorier

3,3g fett

6,5g kolhydrater

8g protein

Kommentera

Publiceras ej