(null)

(null)

För en gångs skull gör vi en proteinrik glass utan proteinpulver. 
Men att tillsätta lite pulver för någon extra smak/mer protein, går såklart att göra utan att det förstör varken smak eller konsistens! 


Ingredienser: 
2 ägg 
Flavdrops i valfri smak - här använde jag banan, obviously. 

Din favorit proteinbar, i någon god chokladsmak, grovt hackad, tips är Oligobar Mint Chocolate Chunk eller Brownie - extrapris är där på dem just nu också, så passa på! 
Cuz I will! 


** vill du nu tillsätta protein, kör på 1-2 skopor. 
Under vispningstiden får du ev tillsätta lite extra vätska, helst mjölk, beroende på om du använder dig av Casein eller Whey. 
Ett tips? 
Dö god! 




Vispa äggvitor separat, till ett väldigt hårt skum. 
Vispa kvarg och äggulor för sig i en bunke, krämigt. 
Vill du ha i proteinpulver vispar du detta med kvargen och gulor. 
Tillsätt Flavdrops efter smak i kvarg/protein/äggula kräm. 

Rör försiktigt i äggvita-fluff i kvarg-glass smeten, bevara så mycket luft som möjligt. 

Häll över i en matlåda eller liknande med ca 10-15cm höga kanter. 
Tjoff in i frysen cirka 2 timmar. 
Öppna frysen och rör runt i din glass cirka var 30:e minut. 
Och känn själv efter när den är klar! 


Jag gillar min lite som mjukglass, så jag tar ut min när konsistensen uppnått detta stadie (vilket ordförråd jag besitter idag)... 
Men du kan frysa den till sten också om du vill det! 


Toppa med din proteinbar (proteinbarS i mitt fall hehe)







Kommentera

Publiceras ej