Eftersom jag gärna bakar med pumpapajskrydda såhär års, så tänkte jag lägga upp recept för er som inte vill/kan beställa den "färdiga" varianten från iHerb.
 
Super enkel, och här får ni en liten sats ni kan använda till vad som passar er, super god att göra "No Bake Pumpkin Pie In A Bowl" också om man är lat (like me) och vill ha en sjukt snabb pumpa paj någon gång.
 
 
KRYDDMIX TILL PUMPA PAJ:
 
3 msk kanel
2 tsk ingefära
2 tsk muskot
1,5 tsk kryddpeppar
1,5 tsk kryddnejlika
 
 
Klart!
 
 
Och eftersom jag nämde det ovan, för er som inte följer mig på instagram, kommer här en lathund på hur ni snabbt och enkelt slänger ihop en "No bake pumpkin pie/in a bowl".
 
1 dl pumpa purè
1/4-1/2 tsk pumpapajskrydda
1 skopa vaniljprotein/kanelbulle är också sjuuuukt gott
Ev. extra sötning efter smak (enligt mig, verkligen inte nödvändigt!)
 
Bara elvispa ihop allting, ät direkt eller kyl en 30 min och ÄT!
 

Kommentera

Publiceras ej