Kan hända att mitt bakande hamnat någonstans långt bak i arkivet. 

Vilket kanske kan tyckas är lite tråkigt..? 

 

Men där finns anledningar till att jag varit inaktiv på mat-och bakfronten de senaste halv/året. 

Jag kommer förmodligen komma till det senare... 

 

 

Men sålänge. Tänkte jag dela denna väldigt goda potatissallad jag gjorde i helgen. Förra helgen då. 

 

Vädret kanske inte är sommar längre, desto större anledning att samla några nära, grilla gott ihop, kanske korka upp en vinflaska.? 

Svira in sig i filtar, tända ljus på borden, äta gott, bevara den där lilla sommarkänslan som finns kvar i luften, och tagga till inför hösten! 

Man kan i alla fall försöka se saker och ting lite positivt right? 

Man mår så mycket bättre då! 

 

 

Ca 300g Kokt, kall potatis i tärningar

1 liten finhackad rödlök

1 litet broccoli huvud hackad i mindre bitar

1 Zucchini tärnad

Lite färsk dill/gräslök, hackad (valfritt)

 

2 dl Lindahls kvarg naturell

3 msk majonnäs (valfri, jag hade Walden farms "kalorifria" mayo)

Saft från 1/2 citron

1 tsk curry/gurkmeja (blanda eller ta bara det ena) 

1 tsk spiskummin 

Salt & peppar 

 

Så var det bara att svänga ihop allting i en skål och käka! 

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej