BAKAD PROTEIN ÄPPEL PAJ FRENCH TOAST! 

2 portioner eller 1 stor portion:

4 skivor valfritt bröd (tips: ej rågbröd)
1/2 dl fin-eller grovrivet rött höstäpple
1 msk sukrin gold/brun sötning
2 ägg
2 msk osötad mandelmjölk
En nypa salt 
1/2 tsk äppelpajskrydda (eller bara 1/2 tsk kanel och lite vaniljpulver) 


Rör ihop allt (förutom bröd) i en liten rund bakbunke, med ex en gaffel eller visp, till klumpfritt.

Klipp brödet i tärningar, stavar, eller riv sönder det hejvilt, det gjorde jag av ren lathet. ;) 

Lägg brödbitarna i en liten non-stick/smörjd form/eller behåll den i din lilla runda bunke (om du vill ha den ”runda” formen), inte bakpappersklädd!!! 

Häll över din äggstanning. 
Låt stå cirka 10 minuter, brödet ska gärna få suga upp smeten lite. 


Nu kan du välja, 

1. kör i micron några minuter, jag höll inte riktigt koll, jag körde 3 minuter, tog ut och kände i mitten med en kniv, körde 2, tog ut och kände, osv tills den var hyfsat fast. Och släppt i kanterna när jag petade lite med kniv utan att kladda, och jag kunde vände upp & ner på den, på en tallrik. 

2. Har du den i ugn, bakar du den 10-15 minuter tills fast och fin! 


Vänd upp och ner på en tallrik. 



Toppa med äppel paj frosting/kräm gjord på:


100g Lindahls kvarg
1/2 tsk äppelpaj krydda
2 msk vanilj-eller Apple Pie whey (ex från Body Science) 
2 msk sukrin melis/florsocker sötning


Strö gärna över lite hackade nötter, mer rivet äpple, frön eller vad som nu passar dig! 

Kommentera

Publiceras ej