Första gången på flera år som jag äter Polarbröd igen. 
Två skivor, sen åkte brödet ner i frysen. 
Det var ju helt... mjukt? Nada tuggmotstånd och helt tråkigt och smaklöst! 
Kanske låter sjukt "hejjagärsånyttigosv" nu men hädanefter är det jag som håller mig till mina rågbröd och hembakade bröd med krispiga kanter, massa tuggiga fröer, nötter och torkad frukt! 
 
 
Everyday essential: 
 
 
Varför? 
Nästan så man vill säga; "dum fråga!", men det tänker jag inte göra (det gjorde jag nyss) för det finns inga dumma frågor bara dumma svar! 
 
 
Så jag ska ge er ett mindre dumt svar; 
 
Det är ett idealiskt vitamintillskott utan några som helst tillsatser eller onödiga fyllnadsmedel, ni vet väll om att somliga företag fyller ut sina s.k "kosttillskott" med en massa skit/utfyllnadsmedel, för att sedan ändå kunna sälja dem för ordinarie pris även om produkten i sig inte är helt "ren"? 
 
Jag är väl medveten om att det blivit en hel del skärpning på den fronten. 
Men där är fortfarande (alldeles för många) företag som gör detta. Så LÄS PÅ INNEHÅLLET innan ni beställer hem vad som helst bara för att det verkar vara billigt! 
 
 
Eller gör ni som jag! 
 
Köper allt gott-till-kropp-&-knopp hos Helhetshälsa
Jag har helt ärligt kört på dem i över två år nu. 
Först MSM, vilket har blivit min drog. 
Jag testade ett annat märke efter sådär 6 månader för det var billigare, MEN, var det likabra? 
Var det rent svavel? 
Nej! 
 
Så jag återgick till Helhetshälsa och efter bara några månader mådda jag fan så mycket bättre igen! 
Det var där och då som jag fick tummarna ur att beställa alla mina kosttillskott från dem. 
 
 
Mina favoriter? 
 
MSM (my forever number one) 
 
HelaVit (dagligt vitamintillskott med allt din kropp kan tänkas behöva!) 
 
Krom (dämpar bland annat sötsug och sägs öka energi och prestationsförmåga) 
 
Magnesium & zink
 
D-Vitamin (solens vitamin som nordens befolkning aka vi, får för lite av året om, även på sommaren, och det är livsviktigt. Motverkar bland annat depression, orkeslöshet, boostar immunförsvaret, hjälper till att bevara normal benstomme-, muskelfunktion och tänder). 
 
 
Också lite annat smått från den senaste månaden. 
Nä, jag är ingen "måste blogga minst varje vecka" människa och har aldrig varit. 
Men sånna här små slänga in lite då och då inlägg är något jag börjat tycka är ganska roligt! 
 
 
Vad tycks om min nya fina dörrmatta och plakat på väggen tex? 
Plakatet stod jag och tiggde/tjatade om i säkert en kvart för att få labbarna i. Det var ett visningsexemplar, och dem som var till salu var helt slut. 
Men till slut fick jag det ändå ;) 
Glad tös här borta! 
 
 
Och några selfies eller vad man nu ska kalla det som avslut. Lite abrupt sådär men det får det bli ibland. Netflix kallar, och min bok, och min läsk. 
Vilken lördag va? ;)
 
Men efter dessa två veckorna jag lagt bakom mig nu behövs denna luuuugna kvällen.
Nästa vecka lär bli minst lika hektiskt.
Hoppas ni partajjar lite för mig med denna helgen hehe. 

Kommentera

Publiceras ej