Började med världens mysmorgon, favorit pyjamas brallorna (Musse Pigg, de enda jag har-och älskar haha), några koppar kaffe, lite exprimenterande i köket, gick från kaffe till Nocco skumtomte (våga vägra särskrivning...), och ville typ inte kliva ur min tillfälliga lilla mys-zon på resten av dagen. 
 
Men förr eller senare tog jag mig ändå till gymmet för lite pyramidset i frontböj, gick så jävla bra det bara går uppuppupp, helt sprängfylld av endorfiner!
Fortsatte med lite raka mark och liggande lårcurl mest för att baksidan existerar tydligen den också?
Vi avslutade, förutom men en hel radda härligt skitsnack och x-antal skratt, med lite biceps(-trams. i spegeln).
 
Min swolemate där bakom, helt ärligt, swolemate.
Han och jag har så gott som likadan smak på allt ätbart.
Bytar-och bjuder varandra på Nocco, bars, proteinbak (okej, det är bara jag som bakar, men ändå, han äter), sitter på gymmet och snackar om "Vilken Fun Light saft/proteinbar/choklad/läsk/glass som är godast vs äckligast" etc, fram och tillbaka varenda jäkla helg.
Inte konstigt att folk ibland tittar lite snett på oss, alternativt skrattar. 
Men det är skit samma, jag är glad när jag får umgås med folk som sprider positiv energi, då är allt-och alla andra nästan skit samma!
 
 
Från det ena till det andra...
 
Förmodligen är där inte en enda jävel där ute som kommer ihåg mina Protein Nookies (No Bake Protein Cookies) som jag bakade en hel del av för något (några?) år sedan.
 
Dem blev i alla fall väldigt uppskattade då, och även delade några gånger av andra på instagram. Happy meeee!
Älskar när folk bakar, delar, taggar, och tycker om det man själv står och knådar ihop i lillköket!
 
Och eftersom jag själv denna gången blev så pass hookad på denna nya variant, nytt recept, lite andra ingredienser, så tänkte jag dela det här.
Om inte för er, så för min egen skull för annars lär jag väll glömma eller tappa bort detta receptet också...
 
 
Vet inte riktigt men tycker nästan dem påminner lite om någon slags trippel-korsning mellan Brownie, Questbar och Lenny & Larrys Protein Kakor?
Testa själv så får ni avgöra!
 
 
Protein Nookies, No Bake Protein Cookies
4 st med näringsvärde för 1 (ändå ganska stor/tjock): 150 kcal 8F 10K 9P
 
40g Crunchy salt jordnötssmör
25g hackade sockerfria karameller 
Lite extra pink himlayan salt
 
Rör ihop jordnötssmör, zero topping och salt i en bunke till en helt slät kräm.
Tillsätt protein och karameller.
Rör runt tills allting är helt blandat, det kommer förmodligen fortfarande vara för "torrt" för att bli den kakdeg vi vill ha, så tillsätt 1-3 tsk vatten eller mjölk tills du får en deg du kan forma med händerna utan kladd och utan för mycket torrt smul!
 
Ta i med händerna och jobba ihop till en klump som du delar i fyra.
Rulla bollar, lägg på ett fat, platta till dem lite med handflatan eller en gaffel.
Ställ in i kylen, efter någon halv/timme i kylen är dem redo att ätas! ***
 
 
*** Att ha dem i kylen är inte nödvändigt, men jag tycker personligen att dem blir mycket godare då!
 
** Kasein proteinet jag använde här är från SSNutrition, och nej det är inget samarbete så nej, jag bryter inte mot några "lagar" genom att länka, "reklamera" dem här. Detta gör jag för att alla kasein protein blir inte lika bra i detta receptet som just detta. Det är egentligen inget som helst särskilt med just detta kasein, du kan byta ut det mot vilket som, men det kan hända att du måste tillsätta mer eller mindre vätska då.
Och har du i för mycket vatten, tex, mer än 1-3 teskedar kommer det bara bli ett par svampiga äckliga bollar, typ.
Kaseinet här, har 1 skopa, 33g, med volym ca.1/2 dl.
Dvs att ska du byta ut proteinet rekommenderar jag att du börjar med 1/2 dl av det kasein du kommer använda, oavsett märke(!) och ser efter du rört ihop allt och ev tillsatt 1-2 tsk vatten om mer av ditt protein är nödvändigt!
 
.
 
Det ska bli Nookies, inte svampar!
Svampar köper vi bland dem färska grönsakerna på ICA ;)

1 kommentarer

Anonym

02 Dec 2017 22:03

Har du något recept på protein rocky road? Som julgodis fast nyttigt, verkar så gott!

Svar: Ska jag nog kunna fixa! Har gjort det i någon form varje jul så kan ju alltid dela med mig nu då när det ändå önskas :)
Mia Olsen

Kommentera

Publiceras ej