(null)

(null)

(null)

(null)

Denna... 
Blev helt sjuk.
Och den försvann på två dagar. Det vill säga att ingen förutom jag själv fick smakat på den. Och då är den bannemej godkänd!
Av mig.
 
Jag vet inte ens hur jag ska beskriva den, för den blev bara så jäkla krämig, saftig, chokladig och perfekt!
En av de bättre protein kakorna/brownies jag någonsin bakat, det är ett som är säkert!
 
(null)

(null)

(null)

För en stor form (min var rund och ca.20x20cm)
 
500g ProPud Choklad
3 msk kokosmjöl, fettreducerat 25g
1 tsk bakpulver
65g äggvita
1 skopa Tyngre Kasein Kladdkaka
En nypa salt
3 msk Sukrin Gold
2 msk kakao
 
100g frysta hallon, ca 2 dl
50g Sockerfri mörk choklad
 
 
Tillvägagångssätt är verkligen super enkelt!
Mät upp alla torra ingredienser, förutm choklad, i en bunke och rör runt lite.
Tillsätt det blöta, förutom hallon, och elvispa ihop allt till en tjock smet.
Skrapa/häll över i din form, bakpappersklädd/smörjd/silikon, tryck ner hallonen lite överallt och lägg din choklad ovanpå, hackad eller riven, det är upp till dig.
 
Baka 175*c 20-25 minuter, efter 20 minuter känn efter med en kniv/sticka någonstans mellan mitten på kakan och kanterna.
Den ska fortfarande vara ganska kladdig/kletig i större delen av kakan förutom i kanterna.
Kletet som kommer ut på kniven/stickan ska stelna lite lätt efter ni blåst på det. och gud nåde er om ni överbakar den!!!
Ta ut och låt svalna.
Ät med sjukligt gott samvete!!!!!!!!!

(null)


Kommentera

Publiceras ej