På jobb gör vi tydligen det i alla fall. 

Även om det är påsk (älskar att min chef gick runt och bara "var ställde du julmusten? Dukade du fram julskinkan?)...

All personal fick till och med vars ett Lasse Åberg påskägg (jul ägg? Nä, skämt åsido, jag ska sluta nu), sjukt fint! 
Jag har redan ett, bestämde mig för några år sen att jag skulle börja samla på dem, men ah, det blev inte mycket med det. 
Kanske ska se om jag kan hålla det nu? Och komma ihåg att köpa ett ägg nästa påsk också.


Träning har det dock blivit dåligt av denna veckan, skamligt nog har det vara blivit två pass!!! 
Dock har jag mina anledningar... 
Kroppen har sagt ifrån genom att ge mig sjuka energi dippar, ont i huvudet, täppt och rinnig näsa på en gång, helt seg och blä! 
Vet iofs att det mesta beror på pollen, MEN känner att där är något mer denna gången. 
Så när jag väll tränat har jag (inte) försökt ta det lugnt. Kanske bara lite..? 

All or nothing eller? 
Lite så jag lever iaf. 

Fick i alla fall moffat i mig hela mitt påskägg fyllt med riscrisp/chokladkräm-choklad ägg (ingen favorit men min kropp har craveat socker/godis/glass i mängder denna veckan, sjukt, brukar aldrig ha sånna cravings?), plus ytterligare en (för mig, hehe) liten påse godis med gott och blandat från konditoriet en bit ifrån jobb. 
Och en herrans massa Pepsi Max Ginger, SÅ GOD! 

Men nu måste jag som sagt lägga det mesta sockret på hyllan för ett tag fram över. Det är inte socker som kommer laga kroppen från pollen-chock/förkylning/whatever, det är näringsrik mat och motion som gör susen. 
Så vi börjar om idag. Igen. Och får se om jag kan hålla det denna gången haha! 

Jag utesluter aldrig någonting ur min kost sålänge det inte får mig att må RIKTIGT dåligt, säg; allergier, ibs-reaktion eller liknande. 
Men socker, det drar jag mer än gärna ner på, då det inte gör nytta för fem öre. 
Förutom att det ger mig sjuka energi kickar som får mig att storstäda hela lägenheten, hoppa i sängen, riva ut och sortera hela klädkammaren klockan mitt i natten... 

Kommentera

Publiceras ej