Med en massa kul avverkat denna helgen; 


först i fredags då jag var ledig pga röd dag (wow, helt ovant, mina förgående jobb har aldrig skänkt en tanke åt att man kan vara ledig en röd dag/helg/julafton etc.) och åkte in för att träffa en sjukt saknad Evelina och hela hund flocken. Promenixar, helvtes massa snack och skratt, shopping, sushi, musik och chill.  

Kan för en gångsskull inte beskriva med ord hur roligt det var! 
Kom hem lite över tio på kvällen och somnade ganska gott! 


Morgonen därpå var det bara att packa väskan och dra till Malmö igen, denna gången med Sandra. 
Förmiddags träning på AA Elit sen Slimfood och sushi igen (MISOSOPPA OMG!!!!)!

Många timmar tidigare kom jag hem då. Vilket bara gav mig ytterligare ett tillfälle att våldgästa mina goa grannar i trapphuset bredvid. 
Tjatter, pepsi max, groggar och mys med staffen och bullen som nu mer bär en sinnes irriterande lampskärm (nykastrerad och tratt, livet!). 


Gårdagen blev ägnad åt att fixa allt som ska fixas inför kommande vecka, dvs storkok på pumpa, tänk "pulled chicken" fast vegansk och köttet ersattes av (lite för) kryddigt rivet pumpa 'kött'. 
Medan "pulled pumpa" stod på tillagning, satte igång den redan klockan 08 på morgonen, fixade jag allt annat som skulle fixas. 

Bland annat en saftig jäkla Poké Bowl till frukost (tack Evelina ;)), matlådor, packning inför jobb-och inför påskfirandet (blä!) som kommer utspela sig idag (kommer jag överleva?). 
Plus ytterligare en sväng inom grannarna för en liten koffein kick och promenad med hundarna. Dusch, städ etcetc. 
Där försvann visst mer än halva min dag. 

Som avslutades... Framför film och slutligen en god natts sömn. Så skönt att för en gångsskull vakna och inte känna sig levande begravd haha! 
Nu är det bara påsk kalaset kvar att avverka (VILL INTE. TRÄNAR HELLRE.) innan vi hoppar på en ny jobbvecka som blir en dag kortare tack vare den röda dagen haha. 

Och gissa vad som händer nästa helg? 

MALMÖÖÖÖÖ! 
Igen hehe. 
Men fan vad jag ser fram emot det! 

Kommentera

Publiceras ej