Mjuka saftiga UNDERBARA protein choklad brownies! 

Har lagt ut denna på instagram några gånger utan att dela någon som helst information om vad som är i den. 
Av den enkla anledningen att Blogg.se appen vägrat sammarbeta och bara dött eller hängt sig varje gång jag skulle ladda upp bilder, och min mobil och dator synkar inte så bilder är det lite ont om i arkivet... 
 
Och vem vill ha blogginlägg utan bilder..?
I don't! 
Då låter jag hellre bli att blogga! 
 
Men nu så, verkar det i alla fall fungera för stunden såååå kör en snabbis dårå. 
Har nämligen fått lite påpekande här och där om att jag faktiskt är saknad. 
WOW! 
Och tack ska ni ha ni som har skrivit och efterlyst mina inlägg och recept, that makes me happy, for sure! 
 
Men då ska vi ta tag i den här brownien nu då, för gör ni inte denna någon gång och äter den, går ni miste om livets godaste! 
 
 
 
Särskilt när den serveras med Lohilo Proteinglass (salted caramel är as god på bakverk, likaså cookie dough och... ja... vilken Lohilo är INTE god egentligen om jag får lov att fråga?) och kanske extra karamell/chokladsås, eller vanilj icing/frosting/sås/kräm som du slänger ihop på Lindahls kvarg, vanilj protein, sukrin melis och strör över chocolate chips (har helt kärat ner mig i dem små chipsen alltså)! 
 
 
 
 
Till en brownie i en ~22x22cm form:
Cirka 6 bitar
 
150g sötpotatis puré 
2 skopor vassle protein/whey med chokladsmak
1 dl äggvita 
1/2 dl kokosmjöl, fettreducerat
1 tsk bakpulver 
Ev. 1/2 dl vatten/mjölk för en lite mindre tjock smet
2-3 msk kakao
 
 
Sätt ugnen på 175*c
Kör alla blöta ingredienser i en mixer tills det är en heeeelt slät massa, rör ihop torrt i en separat bunke. 
Rör ner ditt mos i de torra ingredienserna och elvispa ihop till en, återigen, slät massa. 
 
Häll över i din form, bakpappersklädd/silikon/eller smörjd. 
Ploppa ner dina bars-bitar och
Baka cirka 45 minuter. 
Mitten ska vara lätt kladdig/pudding-lik och kanterna fasta. 
 
Et Voilà! 
ÄT! 
 
 
Psssst... -> För er som aldrig gjort puré av potatis förut så är det bara att skära dem i kuber, baka i ugnen tills de är gyllenbruna och mjuka. Låt svalna lite och skala. Mixa dem sedan till en slät puré.
 
Potatisen gjorde jag faktiskt i micro denna gången då jag för en gångs skull inte hade någon preppad i frysen. 
-> Med en gaffel prickar du hål över hela potatisen, micra på full effekt tills den är genombakad/mjuk, skala den, mixa den. 
Klar att använda!   
 

Kommentera

Publiceras ej