Nä alltså. Efter denna helvetes natten behövde jag verkligen en återställare, och det fick jag. En riktigt fin sådan! 
 


Ett litet paket fick jag hämta ut med Lindahls logga och en super mysig och praktisk yoghurt bägare! 
 
Fyllde den genast med hallon lakrits kvarg (250g kvarg, 100g tinade hallon och 1 tsk lakrits pulver) och den lilla kupan som ni ser är fylld med min nyligen hemmagjorda äppelpajs protein granola
 
Granolan är super enkel, riktigt knaprig, lagom söt och med en ton av äppelpaj. Blev så himla nöjd, och jag som bara experimenterade hej vilt här? 
Var helt rädd att den skulle komma ut seg, mjuk och jävlig pga proteinet jag hade i, kasein i bak blir lätt det, svampigt, segt... 
 
Men inte här inte! 
Bara super god och knaprig med stoooooora granola clusters! 
Perfekt med andra ord! 
 

ÄPPEL PAJ PROTEIN GRANOLA
Ca 340g färdig granola:
 
160g osötat äppelmos
100g pumpa-och solroskärnor
1 knapp tsk salt
100g råg/dinkel/quinoa/havre-gryn
50g body science vanilj kasein
22g Walden farms pancake syrup + mer sötning efter smak
 
4 tsk äppelpajskrydda (2 tsk kanel, 1,5 tsk kardemumma och 0,5 tsk ingefära)
 
Sätt ugnen på 180*c.
Rör ihop allt torrt.
Tillsätt först äppelmos och rör ihop, tillsätt sirapen sist om du tycker det behövs. 
Fördela i hyfsat jämna granola clusters/chunks/smulor-bitar och kör in i ugnen 40 minuter. 
Ta ut och låt svalna helt. 
Den stelnar under tiden den svalnar. 
 
Tillsätt 65g torkade (kanel-)äpple bitar (jag hade även i lite russin) och förvara i lufttät burk! 
 
Ät alla tider på dygnet! 
 
 
Näringsvärde per 100g med 65g torkat äpple och russin:
420 kalorier
23g protein
40g kolhydrater (4,5g socker - 5g fibrer) 
17g fett (2g mättat fett) 

Kommentera

Publiceras ej