Kan hända att en gick lite lös när hon såg rabatten på bodylab.se's hemsida... 
 
Har aldrig testat något därifrån, och kan redan nu säga att deras "Quest-like" protein bars = Minimum Deluxe, cookie dough liksom, jag blev hype! 
Men den var lite av en besvikelse, smakade inte särskilt mycket. Liksom allting smakar alltid någonting? Men inte denna... Tråkigt nog då det sällan går att misslyckas med en cookie dough, nyttig eller ej.
Plus att dem skickade eh, ganska fel varor till mig också. Men det löser dem förhoppningsvist(!!) nästa vecka! 
 
Men deras Supreme Taste och Triple Layer, cookies & cream, cookies caramel, dark chocolate something, och energi (godis) barsen var riktigt goda! 
Dock står jag ju nu här med en hel låda Cookie Dough "Questlike" proteinbars som jag verkligen inte vill äta. Vilka problem jag har va? ;) 
Får la ta och baka på dem så där kan bli någon smak i dem då! 
 
Zero toppings, som var huvud orsaken till att jag klickade in mig där från början.
Dem blev jag hype över och så nöjd att jag lade stor beställning trotts att dem skickade lite fel där...
 
Så åter till barsen på bilderna då va! 
Två ingredienser krävs. 
Med valfritt tillägg då, som jag valde här tex att ha i frystorkade hallon och riven kokos.
Ingen extra sötning krävs. 
No bake och går på 5 minuter max! 
 

Min variant: 
 
VANILLA WHITE CHOCOLATE COCONUT RASPBERRY
1 skopa á 30g vanilj/vit choklad protein
15-30g zero topping coconut
2 g riven kokos 
2 g frystorkade krossade hallon
 
RASPBERRY LIQOURICE
1 skopa á 30g protein med hallon (eller vanilj smak)
15-30g zero topping liqourice
Ca 3-4g krossade sockerfria lakrits karameller 
2g frystorkade krossade hallon
 
Rör ihop torrt, tillsätt sirap en matsked i taget och rör under tiden, det ska liksom gå att forma bars utan en massa kladd. 
Och beroende på protein pulver, kan mindre sirap behöva användas! 
Forma bars och kyl, förtär, och dö lyckodöden för så goda blev de jeppjepp! 
 

Näringsvärde för en bar:
200 kcal
3g fett (0,2g mättat)
22g kolhydrater (2g fibrer & 1,9g socker)
27g protein

Kommentera

Publiceras ej