En perfekt kaka såhär i väntan på sommaren, fräsch, sådär alldeles lagom söt och syrlig, men viktigast av allt; sjukligt god
 
Denna kakan har jag bakat i sammarbete med Lindhals Kvarg som jag fått den stora äran att få vara ambassadör för. 
 
 
Protein Key Lime Pie Socker-Ostkaka-Hybrid!
 
Ingredienser:
1 ägg
1 dl äggvita
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver 
0,5 dl mandelmjölk osötad
0,5 dl sötning som mäter som socker
1 tsk vanilj extrakt
1 skopa Key Lime Pie Kasein** 
Skal från en 'medium' citron 
1 msk saft från citronen 
 
 
** Kaseinet är från Elit nutrition, funkar även med vanligt vanilj, men då skulle jag förslå att ni använder Lindhals Citron-och Lime kvarg istället för naturell.
Har nämligen gjort den varianten med. 
Att bara köra vanilj protein + naturell kvarg, det förlorar lite av sin "key lime" grej, tycker iaf jag. 
 


Sätt ugnen på 180*c. 
Rör ihop alla torra ingredienser i en bunke och tillsätt det blöta, elvispa ihop till en slät och fin smet. 
Häll över i en silikon/bakpappersklädd form. 
Swischa in i ugnen ca 20-25 min. 
Ta ut och låt svalna helt innan du lossar och skär upp! 
 
 
Ett tips är att ha silverpapper på efter halva tiden för att bespara toppen att få för mycket färg, lite gyllene vill vi gärna ha den, men inte... Svartbrun.... 
 

Toppa med tex riven kokos, pudrat sukrin melis, citron/lime skivor, skivade jordgubbar, kiwi, vanilj vispad kokosgrädde, kort och gott det som passar dig och dina smaklökar!  
 
Sommar så det skriker om det, och så himla gott! 
 

Tåls att påpeka är att denna är god precis som den är. 
Inget ovanligt att man ser mig springa runt med en bit av denna i näven när jag har bråttom och är hungrig eller bara sugen på något lite lagom sött, mega fräscht och proteinbombat-gott! 

Kommentera

Publiceras ej