Det har hänt för mycket de senaste två veckorna. Verkligen. Rätt mycket på för kort tid iaf. Det var så pass att när jag satt på toan häromdagen fick jag ett migrän anfall och trodde seriöst mitt huvud skulle sprängas. 
Det kan ju ses som både positivt och negativt. 
 
Men ett är säkert och det är att även om det känns som "ännu en sak som tar plats i huvudet" så är det att träningen är min tid på dygnet då jag ändå får känna lite space from reality.
Ta någon timme eller två för bara musklerna, och oftast lyckas koppla bort allt det där som händer runtomkring och som liksom blir för mycket ibland. 
 
Kanelbulle (kanelbågar?) proyo med kakao ringar & cashewnötter gjord med Lindahls kvarg ofc! 

Vi kan ju börja med att jag var på besök hos två fina denna veckan. 
 
Pappaprotein som skämde bort mig rejält med både Tyngre Kanelbulle Kasein (som smakade som mammas kanelbågar/kakor/kakdeg), några påsar protein pasta och ett riktigt grymt bröstpass dagen därpå! 
 

Jessica som erbjöd sängplats, myskväll, och sist men inte minst lite skit snack med bror och J innan avfärd.

Riktigt roligt när man lyckas pricka in flera favorit personer på knappt ett dygn. 
 
Och Pb i bröstpressen får Martin aka pappaprotein all cred för, han skriker och pushar fantamej lika bra som jag. 
Flera sånna pass borde bli av! 
 

Sånt här här gör mig alltid lika glad att se! 

När ni faktiskt gör, delar och creddar mina påhitt. 
Visst står jag i köket, bakar, fotar (inte precis någon mästerfotograf här) och grejar för att jag främst tycker det är kul och givande, men att stå och komma ihåg exakt på millilitern och skriva ner recepten är inte alltid lika kul (typ när man glömmer) ;) 
 
Så sånt här värmer verkligen! 
 



Och imorse var jag igång igen. 
Som ni kan läsa på burkarna på bilden ovan, så blev det en hel del helg gotte/fredagsmys/lördagsgodis preppat. 
 
Och för er som ändå vill ha det nerklottrat på skärmen så kommer det här: 
 
Hallon Blåbär Verry Berry Protein Crisp 
- kalorisnåla, mjuka med massa krisp, proteinrika tryfflar, med väldigt lite kolhydrater och nästan inget fett alls (0,1g fett per tryffel). 
Men sprängfyllda med somriga bär - smak! 
 
Äppelpaj Kokos Protein Toppar 
- med inspiration från naturgodis hyllan, har ni aldrig smakat dem äppelpaj yoghurt topparna, så har ni dem här, i en mycket nyttigare, sockerfri, mindre kalorier - variant. 
 
Skulle nog våga påstå att det hädanefter inte kommer inhandlas mer naturgodis i detta hushåll, då jag den senaste tiden har gjort det till mitt lilla "mission in life" att göra alla mina favoriter själv, laktos & sockerfria, gärna med extra protein också men det är inte alltid nödvändigt heller! 
 
Naturgodis Fudge Bollar Mörk Choklad
- tänk müsli topparna med yoghurt, också bland naturgodiset? 
Sen tänk er dem med mörk choklad istället, och lite mer fudge lika, wowowowowowow! 
Dessa blev såååå goda att jag typ fick smälla mig själv på fingrarna efter jag käkat sex stycken på raken. 
 
Proteinrika, sockerfria, men med smak och allt helt on spot! 
 
 
Mitt nästa mission, som ev kommer utspela sig ikväll, lär nog bestå av att knåpa ihop müsli-och kokos topparna med vit choklad/yoghurt överdrag, men ändå försöka få fram den krispiga, söta, beroendeframkallande känslan man får av det riktiga naturgodiset. 
 
 
I am on a mission...
Och nä, jag har aldrig varit normal. Haha! 
 
Nu ska jag bege mig in till gymmet och kötta lite, så gott det går, med träningsvärk i hela överkroppen och med PB hit och dit i både bröst och chins. 
Får la ta och köra lite ben då kanske haha, hatar ben, älskar överkropp. 
 
GO FREDAG PÅ ER! 

Kommentera

Publiceras ej