Coconut Cashew...
En av mina favorit kombinationer! 

Har gjort eget nötsmör med cashewnötter, riven kokos och vaniljprotein, proteinbars med ovanstående kombination, och "blissballs"/raw bollar med enbart cashew och kokos. 

Ja ni hänger nog med i svängarna?
Jag älskar dessa två lite mer än alla andra

Detta är inte första gången jag slänger ihop sockerfria rostade nötter. Men det är faktiskt första gången jag kör på just denna kombon som visade sig bli riktigt grym! 
Kokos flingorna blev otroligt knapriga och kletade liksom ihop sig på nötterna så dem blev täckta med söt sirap och knaprig söt kokos. 
Galet. Farligt. Gott. 


• Allt du behöver är valfria nötter, jag hade cashewnötter (obv), jordnötter, mandlar och riven kokos då.
• Sockerfri - eller kalorifri sirap, här hade jag Walden Farms Pancake Syrup. 
• Lite salt och en ugn!  

Sätt ugnen på ~ 150*c.
Rör ihop ca 2-3 dl av din valfria nötblandning i en skål tillsammans med lite (1/2 dl max?) sirap, till en början, tillsätt mer om det inte täcker och klibbar ihop med alla. Men det ska liksom bara precis täcka nötterna, dem ska inte bada i det! 

Släng in dem i ugnen på bakpapper eller i en teflon-form i cirka 15-20 minuter. 
Checka dem efter 15 minuter. 
Kokosen ska vara gyllenbrun och dem ska vara torra men behöver inte vara hårda redan, dem kommer stelna efter ugnen, så du får inte "överrosta" dem. 

Men räkna med iaf 20 min. 
Stäng av ugnen och öppna dörren på glänt, låt plåten stå kvar i någon timme eller så. 
Förvara sedan i en lufttät burk och ät hur och när som helst! 

Riktigt söta, salta, knapriga och urgoda!!

Kommentera

Publiceras ej