High protein peanut butter ice cream cups!

Kommentera

Glass glass glass!
Kan man någonsin få för mycket?
Till och med när vi har hösten mitt i sommaren här i Sverige så envisas jag med att stå och nalla ur frysen. Trots att händerna blir blå och jag måste dra tjocktröjan ända upp till nästippen, så slutat jag inte.
Glass alla tider på året!

 

Men sen å andra sidan är det inte alltid man (läs: jag) vill ha en hel bunke med glass i frysen, för då slutar det allt som oftast med att hela den där bunken hamnar i magen, oavsett storlek.

Så vad är då inte bättre än några mer "portions - size - vänliga" alternativ?
Som är minst lika goda som den vanliga!

 

Dessa gjorde jag i silikonmuffinsformar då dem släpper hela och fina från formen och man slipper pilla loss eventuella pappers rester från sin glass, vilket kan ses som...
Mindre aptitligt.

High protein peanut butter ice cream cups (vanilla white chocolate)
6 st

Ingredienser:
50g vanilla white chocolate whey protein*
100g Lindahls vanilj kvarg
2-3 msk osötad mandelmjölk
Ev lite extra sötning om ditt protein inte är tillräckligt sött

Ca 60g crunchy salt jordnötssmör**

 

Gör såhär:
I en liten bunke rör du ihop protein med kvarg och sötning, ha i några matskedar mjölk om du tycker det behövs.
Jag brukar föredra att ha i ovannämnda mängd för att protein och kvarg lättare ska "gå ihop".

Fördela smeten i 6 silikonmuffinsformar och klicka därefter i jordnötssmör i varje.
Med hjälp av en kniv gör du sedan lite snygga swirls samtidigt som du trycker ner jordnötssmöret lite i själva cupen.

Ställ i frysen och frys minst en 2 timmar, och ät sedan precis när det passar dig!

 

Liten notis!

* Vanilj & vit choklad proteinet är från Fitnessguru, men vilket protein som helst funkar, så länge det är vassle!
Som ni kan se på bilderna ovan har jag även gjort med choklad, addera gärna en extra matsked kakao eller choklad stevia droppar i då för det där lilla extra!

** 60g är inget ni ska bry er om egentligen, ös i med vilket frö-eller nötsmör som passar dig: cashew, mandel, pumpa, solros, pistage, alla funkar.
Men ett måste i dessa cups är att ditt val av smör är crunchy och saltat!
Den brytningen mot allt det söta, krämiga gör dessa cups oemotståndliga!