Förutom min kära protein/macro-friendly brownie, så är det nog mina (high protein everything:) chokladdoppade Snickers fudge, Snickers glassbars, vanliga Snickers bars, hemmagjorda Questbars (crispy white chocolate lemon, cinnamon raisin honey crunch, för att nämna några), två-ingredienser-proteinbars & Bountys något av det som fått mest cred genom baktiderna. 



Men ovanstående har alltid varit no-bake, ett koncept jag tokgillar då ugn och spis inte alltid känns särskilt lockande, liksom 27-30 grader varmt och svettas bara man skakar lite på huvudet? 
Nej tack, då föredrar jag något kallt! 
 


Och denna botten alltså! 
Krispiga kanter och resten bara mjuk och riktigt Bounty bars feeling
Självklart med choklad, sockerfri, mörk, för i bakverk tycker jag att mörk choklad ter sig bäst! 
 


Dekorerat med finhackade pistasch nötter (som gömmer sig i chokladen) och frystorkade hallon, lite salt möter sött och knaprigt! 
Enkel är den också, för det är så jag gillar det! 
 
 
För en Bounty kaka behöver du:
100g riven kokos
2 skopor/66g vanilj Casein Body Science
2 ägg
Ev. extra valfri sötning om du vill
 
Dekoration:
60g valfri choklad eller mer om du vill ha ett tjockt lager då
Ca 10g frystorkade hallon
10-15g finhackade pistaschnötter 
 
Sätt ugnen på 175*c. 
Blanda torrt i en bunke. 
Vispa äggen tillsammans med kvargen.
Rör ihop allt till en tjock deg. 
Tryck ut på bakplåtspapper, ca 1 cm tjock ska den vara, max. 
In i ugnen 15 min, kanterna får gärna bli lite gyllenbruna. 
 
Ta ut och låt svalna helt! 
När den är helt kall, smälter du choklad och smetar på, strör över dina bär och nötter. 
Låt stelna.
Du kan också ställa den i kylen men då blir botten inte lika krispig längre. 
 
Servera! 
 
 
På bilderna har jag delat den i 16 munsbitar, mest för det ska ställas till med kalas här, så det blir både tårta och kakor. 
Och då känns det mer passande med mindre bitar! 

Macros om du delar den i 8 bitar: 
186 kalorier
13g fina fetter
5g kolhydrater - 3g socker - 1,1g fibrer 
10,5g protein 

Kommentera

Publiceras ej