Vad är nu detta?

Jag själv, skulle helt ärligt, aldrig aldrig ALDRIG rekommendera en produkt som jag personligen inte stödjer.
Jag stödjer tex inte livsmedel/saker jag inte tycker smakar gott, har konstig konsistens, eller rätt och slätt innehåller SKIT när det blir reklamerat som "nyttigt"!

Det är FUSK!
Bara för att man får något gratis ska man inte flagga med det hejvilt, inte utan att faktiskt SKRIVA att det kanske faktiskt inte är vad företaget som står bakom produkten, säger att det är!

Själv skulle jag ALDRIG rekommendera er att äta dessa tex, Goodlife från Gymgrossisten.

Inte utan att skriva det faktum att dem är GODIS förpackade som proteinbars...

Sockerarter, det är det jag vill att ni lägger era fina ögon på, på bilden ovan.
34-35 gram per 100 gram.

Ni vet om att dem innehåller mer socker än kalaspuffar/Start crunch granola tex?
Och gud förbjude om ni äter det dagligen liksom ;)

Nu förespråkar jag inte att ni ALDRIG ska äta socker; Start Crunch/Delicatobollar/Snickers eller vad det nu är nu vill ha.
Men VAR MEDVETNA om vad ni stoppar i er kropp. För som ni alla säkert är medvetna om. Så är socker i för stora mängder faktiskt inte bra för oss. Oavsett smal, tjock eller "normal".

Jepp. Jag förespråkar ett liv med lite av allt, lite sött lite salt, lite sockerfritt lite raffinerat socker, lite onyttiga fetter och mycket nyttiga.

Så länge du mår bra ska du egentligen äta vad tusan du vill!

Men tänk på att din kropp också ska må bra, från insidan ut, och beroende på vad du har för mål här i livet, vissa vill kanske bli sjuka, få diabetes, svajande blodsocker-och kasst med energi.

Men jag tror inte det, egentligen.
Vi vill ju må bra, vara friska, orka jobba, träna, umgås med familj, vänner och ta hand om våra djur.
Och då krävs det helt enkelt bra bensin i tanken, till största del, sen vad du väljer att fylla ut resterande plats med (för jo, det finns ALLTID plats för det där extra du tycker så himla mycket om, som är onyttigt) det är helt upp till dig!


But still...

Tro inte på allt ni läser och ser på nätet och sociala medier. En hel den spons är faktiskt rent S K I T !

Vill ni ha fler exempel?
Kommentera bara så fixar jag fram det!

Kommentera

Publiceras ej