Protein chai (kaffe) latte goes ice, goes slushie!

Kommentera

Chai Latte...
Finns inte många drycker som klår det, is chai, varm chai, chai slush ice, chai te, chai chai!

Okej. Break där nu.

 

För en proteinrik morgon eller alla tider på dygnet boost är det enda du behöver:

En halv kopp starkt(!) kaffe
2 dl osötad mandel-eller pistage mjölk*
1 skopa Chai latte whey

Häll mjölk och protein i en shaker.
Skaka lite överdrivet mycket.
Slå över cirka halva (eller hela om du nu vill det <- min s.k 'mesvariant', för dem som inte riktigt diggar starkt kaffe) i ditt kaffe och NJUUUT!

Sedan tar man sig ytterligare en halv kopp starkt kaffe med resten av chai proteinet.
Två koppar varje morgon är liksom obligatoriskt i detta hem!


* dessa två nötdryckerna tycker jag gör sig bäst i latte, både vad gällande smak och "skum".


För is (kaffe) chai latte:
Frys kaffet i iskubs-form (okej, DET ordet uppfann jag typ precis?) och släng ner dem i din skakade protein shake som du hällt upp i ett stort fint latte glas (viktigt det där).
Låt det stå en stund så kaffe-isen får lösa sig/tina lite.


Vill man ha det riktigt lyxigt, dvs en kaffe - is - chai slushie så öser du ner precis allt i en mixer (fortfarande kaffet i isbitar!) och kör på full speed till du har en färdig slush!

Serveras bäst med sugrör!