Dessa här skapelserna alltså!
Gjorde en liknande variant fast med jordnötssmör och choklad täcke = low fat/carb, high protein Reeses peanut butter cup fudge, för nästan två år sedan.
Det receptet hittar ni här!

Denna gången, fick det bli kanelbulle all the way!

 

Lite såhär glad blev jag när Sandra kom på besök med en så gott som orörd burk av Tyngres Kanelbulle Vassle. Dröm!
Deras kasein fick mina oxytocin hormoner att skjuta genom taket.
Nu återstår bara att testa deras Kärleksmums och Vaniljdrömmar (och kladdkaka som jag inte fick tag på då det var slut) som jag har ståendes här hemma i garderoben, jepp, min lilla walk-in closet är mitt kosttillskotts lager. 

 

Krämigare, godare och mer macro-friendly:t skit får man leta efter, dem riktigt smälter i munnen, dör för dem!

 

Till sex ganska stora fudge behöver du:
200g keso
1 skopa Tyngre Kanelbulle Vassle
4 msk fettreducerat kokosmjöl
En nypa av vardera vaniljpulver & salt
0,5 tsk stevia pulver alt. 1 tsk valfri sötning

15g grovt krossade "cinnamon sugar" kokos chips**


** mina kokos chips gör jag själv, men vet att man kan köpa liknande i Life butikerna. Du kan också skippa dem helt, eller ha hackade nötter, torkad frukt, hackad choklad, riven kokos osv, detta gör jag mest för att där ska bli något att tugga på. Tycker det blir extra gott!


GÖR SÅHÄR:
Börja med att mixa keson till en helt slät kräm.
Rör ihop allt torrt i en liten bunke.
Tillsätt keso och med en gaffel mosar du ihop allt så det blir en jämn tjock smet.
Ställ i frysen någon halvtimme sådär.

Under tiden fixar du din coating, du kan tex krossa Sea salt (protein) chips, ta fram riven kokos, smälta choklad, fin hacka nötter och choklad, kanel & sukrin melis är också väldigt gott att rulla i.
Bara fantasin sätter gränser!

Ta fram din bunke ur frysen och ta upp ganska stora klumpar med tex en matsked.
Rulla bollar och rulla i valfri coating.
Kyl igen.
Godast att äta när dem är riktigt kalla ;)

Hälsningar hon som åt hela satsen på en gång.

Kommentera

Publiceras ej