Dessa går bara att beskriva med ett ord:
W O W ! 
 
& i sammarbete med Lindhals kvarg kan det ju knappast bli bättre? 


Vet inte ens var jag ska börja? 
Tanken var, choklad, big time, för mitt chokladbegär på kvällarna har visst inget slut nu för tiden. 
Och brownie kändes bara så, old school, tråkigt, vanligt. 
Jag ville ha något nytt, något annorlunda, roligare
 
Och gärna något i "single serve size" så jag bara kan grab and go liksom. Inte behöver stå och skära upp, kladda och greja. 
Bara grabba och käka! 
Nu blev det ju ändå en del kladd då jag tvunget skulle ha i fyllning och topping, men alltså vad fyllningen gjorde, den gjorde dessa Cups till ett jäkla himmelrike! 
 
 
Sådär perfekt krispig topp och kanter på en ännu mer perfekt mjuk och fin brownie, fylld med Lindahls laktos-och sockerfria nötchoklad kvarg, toppas med ("hemmagjorda") frystorkade hallon. 
 
Detta var min frukost och paradis för smaklökarna i morse. 
Bästa frukosten ever!!! 
 


FÖR CA 17 ST BROWNIE CUPS:
 
1 dl kakao
1 dl havregryn (behöver ej mixas!!)
1,5 dl whey protein choklad smak
1 ägg
1 äggvita
80 ml osötad mandelmjölk
2 dl sukrin vit
1 tsk bikarbonat 
 
Ev 1 tsk Zoegas kaffe pulver om du liksom jag, gillar kaffe
~ 43g mörk choklad med mint krokant
 
Sätt ugnen på 175*C.
Dra fram några silikon muffinsformar och rada upp dem på en plåt. 
Rör ihop alla blöta ingredienser.
Tillsätt torra, vispa vispa vispa, tills du fått en slät, lätt fluffig smet. 
 
Häll över i dina formar, fyll max halva formen för att de inte ska svälla över när dem väl bakas! 
Tryck ner en rejäl chunky bit mörk mint choklad i vardera muffins.
 
In i ugnen i 20 minuter. 
Ta ut och ställ dem att svalna någon timme innan du hugger in! 
 
 
FYLLNING:
Oklar mängd grovt malda, frystorkade hallon
 
Bara att fylla utrymmet i din brownie cup med härligheten ovan och du har ett säkert kort, oavsett om det gäller fika gäster, fest, eller bara till dig själv!  
 



Herregud säger jag bara... 
NI MÅSTE LOVA MIG ATT GÖRA DESSA OCH SEN BERÄTTA FÖR MIG VAD NI TYCKTE! 
 


Näringsvärde för 1 cup utan fyllning:
64 kalorier 
2,5g fett 
3,4g kolhydrater 
6g protein 
 
Och ja, dem är minst lika goda att äta utan fyllning, men fyllningen gjorde verkligen mycket! 

Kommentera

Publiceras ej