đŸȘ CHOCOLATE CHIP COOKIE DOUGH NOOKIES đŸȘ
4 nookies ingredienser:

0,5 dl Body Science Vanilj Casein
0,5 dl Selfomninutrition 3phase vanilj (trestegs protein innehĂ„llandes Ă€gg, whey och kasein, men vanligt whey protein bör ocksĂ„ fungera, kan bli lite annorlunda konsistens men ingen större skillnad) 
2 msk kokosmjöl
2 msk PB2/fettreducerat jordnötsmjöl
1 + 1 msk sukrin + sukrin gold
10 - 15 peanut butter flavdrops 
2 - 3 msk osötad mandelmjölk
10g Kakao nibs

Krossade sockerfria digestive som dekoration



Rör ihop torra ingredienser. 
TillsĂ€tt mjölken sked för sked och rör lite under tiden. 
Beroende pĂ„ vilket protein du anvĂ€nder kan vĂ€tskans mĂ€ngd variera. Du vill ha en icke-kladdig kakdeg(!!), med andra ord ska den till och med vara lite torr! 

Forma bollar, jag fick ut fem stycken, rulla lite i krossade sockerfria kex. 
LĂ€gg pĂ„ ett fat eller liknande och platta till lite lĂ€tt med gaffel för lite snyggare look. 
Ät med en gĂ„ng eller kyl! 




Dessa kan jag med handen pĂ„ hjĂ€rtat sĂ€ga att jag gjort upprepade gĂ„nger sedan jag slĂ€ngde ihop dem för lĂ€ngesedan. 
I maj var första gĂ„ngen jag av nĂ„gon anledning fick för mig att slĂ€nga ihop kasein + whey, för bara kasein blir lĂ€tt sĂ„ svampigt, och whey kan lĂ€tt bli för... Torrt? Kletigt? 
SĂ„ den kombon, med kokosmjöl och jordnötsmjöl, vet inte var jag fick idĂ©erna frĂ„n men allt jag hade i min "lilla" bak lĂ„da i köket Ă„kte ner (den stora bak lĂ„dan aka byrĂ„n stĂ„r uppe pĂ„ mitt rum)... 

Resultatet visade sig blir helt jĂ€kla fantastiskt! 

Älskar ocksĂ„ kombinationen av vanligt vitt sukrin och sukrin gold, det blir alldeles lagom brytning med karamell smaken frĂ„n gold och den lite mer naturella/isiga smaken frĂ„n det vita kristalliserade sukrinet! 

Gjorde Ă€ven en till sats samtidigt, med pumpapajs smak! 
Ja jag anvĂ€nder pepparkaks/pumpapajs krydda och saffran Ă„ret om. FrĂ„gor pĂ„ det? 



🎃 PUMKIN SPICE NOOKIES 🎃 ‹
4 nookies ingredienser:

‹0,5 dl BS vanilj Casein‹
0,5 dl 3phase vanilj (Ă€gg/casein/whey blandprotein frĂ„n Selfomninutrition)‹
2 msk kokos mjöl‹ 
2 msk sukrin (bara det vita denna gĂ„ngen)‹
1 tsk pumpapajs krydda ‹
10-15 vanilla flavdrops (MyProtein)‹
2 - 3 msk osötad mandelmjölk ‹
8g hackade saltade mandlar (mina 'gjorde' jag sjĂ€lv) 



đŸ« CHOCOLATE CREAM M&M PEANUT NOOKIES đŸ«
4-5 nookies ingredienser:

50g Fitnessguru OneCasein (eller 50/50 choklad Casein & whey) 
2 msk kokosmjöl
2 msk PB2
1 + 1 msk sukrin och sukrin gold
20g hackade M&M Peanuts
2 msk osötad mandelmjölk

Likadant tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt som med Cookie Dough Nookiesen! 


Efter Ă„tskilliga "smakprover" hamnade slutligen Chocokate Cream M&M's och Cookie Dough pĂ„ delad första plats. 
Pumpapajs Nookiesen var ocksĂ„ super, salta, knapriga mandlar plus söt/stark pumpapajs smak, outstanding! 
Men choklad liksom, det kommer nog alltid knipa först platsen i mitt matglada lilla is-hjĂ€rta! 



Namnet Nookies dök upp i min hjÀrna dÄ jag ville ha det till kakor, men kakor Àr för det första bakade, för det andra knapriga

Dessa Àr alltsÄ...
No (Bake Co)okies! 

Tyckte sjĂ€lv jag var riktigt smart dĂ€r haha! 

Kommentera

Publiceras ej