Då var det dags för det årliga inköpet av vanliga skor. Dvs inte träningsdojor som jag alltid annars springer runt i. 
Men hade sånna sjuka problem med mina hälar i flera år pga ätstörningen/svälten, det skelettet man har i hälen, gick jag seriöst på, endast skinn var mellan som "stöd". 
Så ni kan nog förstå att jag hade (och fortfarande) hade ont något så in i helvete! 

Att jag sedan sprang milen så gott som varje dag + dagliga 60-90 minuters pw gjorde ju inte precis saken bättre. 
Så för att få rätt på mina stackars köldskadade och förstörda fötter köpte jag ett par Nike air Pegasus, vilade helt från allt vad löpning och promenader innebar, åt som en gris för att gå upp i vikt (heeeej salta jord-och cashewnötter, Questbars, choklad & maaaaat)

Och än idag har jag till och från problem med outhärdliga smärtor i hälarna, men jag kan hantera det. 

Men jag har saknat mina sneakers något enormt! 
Använde inget annat än det och Kawasaki skor förut. Det var liksom min grej, min stil så att säga. 

Och nu tänker jag testa igen! 
Önska mina hälar lycka till! 

Kommentera

Publiceras ej