Till att börja med fick jag hem ett spännande paket från Herbalstore för någon vecka sedan, med massa gotte i! 
 
 
Raw müsli som visade sig vara ett riktigt underverk i bakning och god, kommer från en müsli-och granola fanatiker. Raw, vegansk, gluten-och vetefri!!
 
Paprika chips, förvånansvärt goda att tugga på bara sådär och som nyttiga krutonger. Trodde verkligen inte dem skulle smaka något öht, med tanke på att det endast är EN ingrediens i dem, nämligen paprika! Surprise surprise! 
 
Kokos chips med smak av indisk curry: många har ingen aning om detta, jag har själv nästan glömt det då jag, pga ätstörningen knappt åt på över 6 år. 
Men jag älskar indisk mat, helst buffé, jag är sådan, vill kunna testa så mycket som möjligt och då är buffé väldigt passande för mig! 
Så att dessa var helt oslagbara var ingen överraskning! 
 
Raw veganskt groddat banan och lök bröd: här vet jag inte vad jag ska säga.. Jag är ingen bröd människa alls! Fattar liksom inte poängen? Bröd med pålägg? What? Jag äter skinka och ost rullar fyllda med cream cheese/keso om det ska vara så. Bröd? Vad fasiken är det? 
Öppnade, luktade, kände på dem, bröt dem i bitar, luktade lite till. Stoppade tillbaka dem i paketet...
Icke en susning (bara en, eller två) vad jag ska göra med dem! 
Socker,-soja,-glutenfri och veganskt.
 
 
Men nuuuu till the show! 
 
RAW MUSLI PROTEIN BARS 
Drizzlade med choklad och riven kokos! 
 
Säger bara herre-min-gud vad dessa blev bra! Och goda! Framförallt goda! 
Tror dem slår alla bars och no-bake cookies jag gjort hitintills, jag är seriös, och jag har testat måååånga olika varianter. 
 
2 skopor Toffee whey protein @myprotein 
0,5 dl osötat äppelmos önos lågkalori
Valfri mängd toffee flavdrops @myprotein
En nypa pulver stevia eller valfri sötning, denna stevia beställde jag på iHerb och den är 100 gånger så söt som alla andra sötningar man kan få tag på idag, så har ni ingen sådan, smaka er fram. 
En nypa salt
 
Ca 50g valfri choklad
1 msk riven kokos
 
Rör ihop torrt, tillsätt blött, rör tills det blir något likt obakad granola, chunks så att säga. 
Då tar händerna över och du gör som med negebollsdeg, formar till fem bars. 
Lägg dem på en bricka/tallrik. 
Smält choklad (rör i kokos i chokladen kan man ju också göra, varför tänkte inte jag på det innan?) och drissla över med en sked eller kniv. Det ska bli sånna "fina" tjocka choklad sträck(?).
Nu gäller det att vara lite snabb, innan chokladen stelnar, pudra över riven kokos! 
In i kylen några timmar och sen bara ät hela satsen på en gång! 
 
För ja, SÅ goda är dem! 
 
 
 
Detta är något som kommer påminna väldigt mycket om de müsli topparna man kan hitta bland naturgodiset. 
Fast seriöst godare och nyttigare, jag lovar! 
Sa ju att denna müsli är ett jäkla underbarn!!! 
 
Choklad jag tog 50g 80%
 
Smält choklad, när den är helt smält rör du bara i müslin. Rör tills allt är blandat och chokladigt omnomnom! 
Klicka ut på bakplåtspapper och ställ in i kylen ett dygn. 
Sen återigen, ÄT HELA SATSEN SJÄLV!  
 

Och för att snacka mat! 
Vilket ni inte får se så mycket av varken här eller på min instagram, förutom gröt då, älskar gröt, men jag lovar jag äter riktig mat också! 
Minst 2-3 gånger om dagen faktiskt! 
 
Dessa är så enkla att det är skrattretande, och med tanke på att de är enkla och hur drömgoda som helst så är dem perfekta! 
 
Indisk curry kokos panerad kyckling! 
Tinade kyckling filéer valfri mängd
Indian Curry Coconut Chips (minst 10-15g per 100g kyckling)
Äggvita eller hela ägg
 
Värm upp ugnen till 150* .
I en tallrik häller du upp kokos chips. 
I en tallrik vispar du upp ägget lite lätt. 
Ta en kyckling filé i taget, jag tyckte det var lättare när man delade dem i lite mindre bitar. 
Doppa både sidor i ägget.
Rulla sedan i kokos chips, och nej, det behövs verkligen inte någon extra krydda här! 
Lägg i en non-stick ugnsform och kör in i ugnen, jag hade inne mina i ca 20-30 minuter (att jag aldrig kan hålla koll på tiden!!!)
Imed att jag hade mina i mindre bitar så blev dem klara lite snabbare, så jag rekommenderar verkligen det! 
 
Ät omedelbart! 
Jag lade några i kylen över natten, men då blev kokos chipsen väldigt mjuka, lika goda för det, men knaprigt ska det vara!! 
 
Krispig paprika chili panerad kyckling! 
Måtten och hur man gör här är exakt likadant som med kokos kycklingen. Den enda skillnaden är att du behöver krossa paprika chipsen och tillsätta en god chilli kryddmix i paprika krosset innan du rullar kycklingen i det. 
 
 
 
 
Ja, jag fick hem dessa produkter gratis! 
 
Och nej, ta mig på mina ord att jag hade aldrig rekommenderat dessa så pass mycket som jag gör om jag inte verkligen hade menat det!
 
Herbalstore har riktigt grymma produkter, inkl Questbars och diverse nötsmör, jag tycker verkligen att ni ska kika in där och ev beställa något roligt. 
Speciellt curry kokos chipsen jag dör för dem! Såg även att dem fanns med chilli (älskar stark mat)!!! 
 
Och muslin, rödbeta & ingefära? Tyckte själv det lät skit skumt, men gud vad god den var!
Den finns även med Morot Äpple Och Kanel, raw, vegansk, gluten-och vetefri, precis som sin kompis rödbetan, hur gott?
Även granolor har dem, och som sagt, jag plus granola slutar aldrig bra, käkar ett helt paket på en gång...

Kommentera

Publiceras ej